regnbåge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

regnbåge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

mmm dumma fiskar säger jag bara :>

Kommentera

Jag har ett bra tips! Börja fiska! Regnbåge är ingen fisk det är ett... ett... nej fan, det finns inte ord! Jag hoppas verkligen att du inte betalar för att få dom!
      Rostbiff opch vinäger

Kommentera

Bara jag som tycker powerbait suger ordentligt? Har aldrig fått nåt nämnvärt på det, alltid funkat bättre med mask eller räka...fast jag fiskar å andra sidan inte regnbåge så jätteofta...

Kommentera

Powerbait funkar väll hyfsat, men varför fiska tama amerikanska mörtar när man kan fång vild fisk? är ju bra säsong för gädda nu tex.

Kommentera

Uberola, det finns faktiskt ställen i sverige där det finns riktigt fina regnbågar som nog inte är så lättlurade som alla verkar påskina. Får de gå ett tag kommer instinkterna tillbaka, och det kan bli riktigt fina fiskar, dock så är dessa en minoritet tyvärr. Men klanka inte ner på alla regnbågar, det kan vara en finfin fisk. Sen så har inte alla chansen att fånga stora gäddor heller, pga rent geografiska faktorer. Man får se till vad man har för fiskevatten i närheten...

Kommentera

Jag har under september använt gulgröna glittriga PowerBait egg. Först satt jag en halv dag och flötmetade dem. Tji fisk! sen bottenbetade jag glidande. Lika illa. Sen rodde en pajsare fluga förbi min båt och drog två tätt efter varandra.
              Då hade jag allting klart för mig. Upp på ytan med degen! Flytjigg och två kulor och sakta rodd. Det gav två bågar. När jag sen trimmat tekniken lite hade jag full pott varje gång.
              Men de senaste försöken har inte varit lika lyckade. Bara en åt gången.
              Nåväl. Fram med flytjiggen igen och på med en Powerbaitjigg i rött. (Dom köpte jag 4st för en femma på rea.) Nu var bågarna med på noterna men dessvärre bet de väl långt bak för att fastna. Fimpade flärpen och kroppen lite och där satt dom!
              Men jag har sett andra meta på räka och haft god tur och andra har flugat från båten en bit bort och varit tvungen att vraka de minsta för att få fortsätta fiska dagen ut.

Så visst nyutsatta bågar går på vilket båg som helst!
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Originally posted by Raven
                Uberola, det finns faktiskt ställen i sverige där det finns riktigt fina regnbågar som nog inte är så lättlurade som alla verkar påskina. Får de gå ett tag kommer instinkterna tillbaka, och det kan bli riktigt fina fiskar, dock så är dessa en minoritet tyvärr. Men klanka inte ner på alla regnbågar, det kan vara en finfin fisk. Sen så har inte alla chansen att fånga stora gäddor heller, pga rent geografiska faktorer. Man får se till vad man har för fiskevatten i närheten...
                Så sant så sant, men jag undrar bara vart man kan tänkas bo om det inte finns en sjö med stora gäddor i närheten tex, klart man kan ju va begränsad av transport problem också. Men själv cyklade man ju 2-3mil för att fiska förr i tiden så det borde ju inte va några problem.

Kommentera

Total nybörjare...
                  Skalar ni räkorna när mi bottenmetar efter Regnbåge med dem?

/Jaar

Kommentera

Ja alternativ om det finns mycket mört sparar man sista skalbiten på stjärten.

Använd ALLTID oskalade räkor....

Kommentera

Prova flugfiske

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37
                      5 svar
                      1 881 visningar