"Metemässa" för oss alla - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Metemässa" för oss alla

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av benste Visa inlägg
    Jonas hade lite. Top Mix sponsrar ju landslaget och Jonas var på EM i somras. Han fick med sig lite saker hem. VIP Match, bait binder och leam. Så det finns lite saker i Sportfiskeshopen. Hörde att du var inne och köpte lite binder. Har du testat?
    Ja ja testade lite hemma bara.... de e skit bra! fan va fint de binder partiklar!
    Jonas berättade hur dem använde de på EM, även han tyckte de va sjukt bra, men han ska få ta hem partikelmixerna åt mig till våren ja har även kört en jävla massa med topmix tourte de mais.... den e så jävla fin! brukar använda nått karp mäsk från topmix, deras tourte de mais och partiklar, choppers, pellets och lite hela boilies när ja fiskar karp, o de har fungerat kanon bra!
    go fishing

Kommentera

Ursprungligen postat av Danneee88 Visa inlägg
      Ja ja testade lite hemma bara.... de e skit bra! fan va fint de binder partiklar!
      Jonas berättade hur dem använde de på EM, även han tyckte de va sjukt bra, men han ska få ta hem partikelmixerna åt mig till våren ja har även kört en jävla massa med topmix tourte de mais.... den e så jävla fin! brukar använda nått karp mäsk från topmix, deras tourte de mais och partiklar, choppers, pellets och lite hela boilies när ja fiskar karp, o de har fungerat kanon bra!
      Du får tjata på honom Jonas är en grymt bra och trevlig metare. Lyckas du inte så kan du beställa och få det till mässan.

Karpmäsket är nog Top Mix Carp VIP Match, det var det de använde på EM. Det finns en vanlig Carp VIP som brax. Top Mix flaggskepp och storsäljare. Skillnaden är att den är matigare och lite mera bindande än Match.
      Mete framför allt!
      www.Metetorget.com

Kommentera

Sedan så finns det gott om utrymme för experiment och egna blandningar med. Jag har kört top mix mäsk till det mesta av mitt karpfiske i år och det har fungerat bra. Dock har jag undvikit de "färdiga" blandningarna för karp. Man kan åstadkomma mycket bra blandningar om man bara testar lite med... Årets hitt var löjmäsk som huvudsaklig ingrediens tillsammans med lite bindande saker och mängder med mat Man kanske måste köpa några förpackningar extra för att få till det, men costum made efter förhållandena är alltid bra.
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Gutbucket Visa inlägg
          Sedan så finns det gott om utrymme för experiment och egna blandningar med. Jag har kört top mix mäsk till det mesta av mitt karpfiske i år och det har fungerat bra. Dock har jag undvikit de "färdiga" blandningarna för karp. Man kan åstadkomma mycket bra blandningar om man bara testar lite med... Årets hitt var löjmäsk som huvudsaklig ingrediens tillsammans med lite bindande saker och mängder med mat Man kanske måste köpa några förpackningar extra för att få till det, men costum made efter förhållandena är alltid bra.

Jasså ååfan =) löjmäsk är vell inte riktigt de man förknippar med karpfiske . Men ja har bara använt topmix´s produkter iår till mäskning när ja har fiskat karp iår, o ja lär inte sluta med det.
          Jag tyckte de va riktigt fint o blanda energy krill mix och topmix vip carp och tourte de mais
          go fishing

Kommentera

Ursprungligen postat av Danneee88 Visa inlägg
            Jasså ååfan =) löjmäsk är vell inte riktigt de man förknippar med karpfiske . Men ja har bara använt topmix´s produkter iår till mäskning när ja har fiskat karp iår, o ja lär inte sluta med det.
            Jag tyckte de va riktigt fint o blanda energy krill mix och topmix vip carp och tourte de mais
            Nej det är väl så. Men karpen förknippar gärna grumlat vatten med mat och de verkar känna sig lite säkrare på sig själva om det är grumligt. Dessutom färdas de svävande partiklarna grymt bra i vattnet om det är lite ström eller vind. Jag har använtr de med, testa Top Mix färgade bread crumbs med, de är bra, tilsätter man lite i varje boll torrt så svävar de bra i vattnet med och kan få kringstrykande fisk att spana in mäskplatsen. Funkar grymt bra till sarv med.
            sigpic

Kommentera

Ooooooh tack för tipset Gutbucket Jag ska faktiskt prova det till våren/sommaren.
              go fishing

Kommentera

Ska skriva ihop lite top mix top tips för specimen/ karpfiskaren åt benni framöver. lite udda men effektiva saker som fungerar bra.
                sigpic

Kommentera

Ja fan gör de! Ser fram emot de
                  go fishing

Kommentera

Ursprungligen postat av Gutbucket Visa inlägg
                    Ska skriva ihop lite top mix top tips för specimen/ karpfiskaren åt benni framöver. lite udda men effektiva saker som fungerar bra.
                    Frederico, du är en riktig kompis.
                    Mete framför allt!
                    www.Metetorget.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                    29 svar
                    4 886 visningar