konserverad skinka (Luncheon meat) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

konserverad skinka (Luncheon meat)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• konserverad skinka (Luncheon meat)

Tänkte sticka och fiska färna till helgen möjligtvis, och tänkte bara kolla med er som testat skinka på allehanda fiskarter. Det är ju ett jättepopulärt bete i UK, om möjligt inte lika poppis som förr.

Oavsett vad ni svarar tänker jag testa det eftersom jag aldrig gjort det, men vill bara kolla hur pass vanligt bete det är i sverige, och vad ni använder det till. Och när på året.

Har kört det på färna och id men inte haft strålande resultat men de beror nog mest på att jag inte gett det en ordentlig chans utan oftast slängt på fransbröd när det gått lite för långt mellan huggen, men har ändå landat ett par fiskar på det........
    Men tycker definitivt du ska ge det en chans, ja ska exprimenter lite till vårfisket o ge dom andra betena så som ost, luncheon meat och olika "pastes" en ordentlig chans....någon kryddig korv så som Chorizo eller liknande borde också funka utmärkt.....Dom är inte speciellt kräsna så det mesta lär funka, men de e alltid kul att exprimentera!

Kommentera

Hej.

Burkskinka och diverse korvar har fungerat bra för mig till färna. Jag tycker dock nästan alltid att bröd är bättre tills det har blivit sönderfiskat. Även sutare och sarv äter burkskinka med god aptit. Karp har jag inte testat skinka till.
      "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Ursprungligen postat av N-R-G Visa inlägg
        Har kört det på färna och id men inte haft strålande resultat men de beror nog mest på att jag inte gett det en ordentlig chans utan oftast slängt på fransbröd när det gått lite för långt mellan huggen, men har ändå landat ett par fiskar på det........
        Men tycker definitivt du ska ge det en chans, ja ska exprimenter lite till vårfisket o ge dom andra betena så som ost, luncheon meat och olika "pastes" en ordentlig chans....någon kryddig korv så som Chorizo eller liknande borde också funka utmärkt.....Dom är inte speciellt kräsna så det mesta lär funka, men de e alltid kul att exprimentera!
        Ja det är det jag tycker är kul med För att vara på den säkra sidan, luncheon meat här i sverige, måste väl vara det där konservburkarna med skinka som bild?

Kommentera

Ursprungligen postat av limnos Visa inlägg
          Hej.

Burkskinka och diverse korvar har fungerat bra för mig till färna. Jag tycker dock nästan alltid att bröd är bättre tills det har blivit sönderfiskat. Även sutare och sarv äter burkskinka med god aptit. Karp har jag inte testat skinka till.
          Japp, bröd är mitt favoritbete med Har nästan bara fördelar tycker jag. Jag ska ha med bröd ut nästa gång med, men det är som sagt alltid kul att testa andra beten när man har tid osv Sen är det kanske lite svårare att frilina en brödbit längs botten utan att brödet lossnar lätt. Kanske inte.

Kommentera

Japp det är dom burkarna.............Ska du fiska frilina är det klar bättre med en bit luncheon meat än med bröd, så länge du vill fiska på botten

Kommentera

Falukorv är kanon. Går att krydda den om man vill genom att skära lagom tärningar och förvara i en påse med krydda. Dagens tips är rikligt med Garam masala.
              "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

körde med det när jag var å fiskade i wales i höstas, hade en krok med "korkskruv" på som man skruvade in i en bit kött, fick ett par små karpar på det...

Kommentera

Ursprungligen postat av El_Kebabo Visa inlägg
                  körde med det när jag var å fiskade i wales i höstas, hade en krok med "korkskruv" på som man skruvade in i en bit kött, fick ett par små karpar på det...
                  Jag har sett att man kan köra ståltråd längs krokskaftet och sen trycka p köttet, då ska det tydligen sitta bättre

Kommentera

Ursprungligen postat av limnos Visa inlägg
                    Falukorv är kanon. Går att krydda den om man vill genom att skära lagom tärningar och förvara i en påse med krydda. Dagens tips är rikligt med Garam masala.
                    Jag såg den bilden du la upp för ett tag sen med falukorven i håvnätet

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37
                    5 svar
                    1 873 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mcb
                    av mcb