Var står det att jag syftar på dig? Men du verkar känna dig träffad..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Färnafiske
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Red Fatty Visa inläggVar står det att jag syftar på dig? Men du verkar känna dig träffad..På jakt efter 15+
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Red Fatty Visa inläggVad är det som säger att mitt uttalande begränsar sig till den här tråden - eller ens handlar om den?
Fiskesnack är väl till för att hjälpa varandra med olika saker och metoder som rör sportfiske, tjaffsa och bråka är ingenting jag vill göra, men ibland verkar det som ni vill det... Så det jag eftersträvar är en mycket schysstare attityd här på fiskesnack och det gäller verkligen inte bara ni,,det gäller även mig ibland... att bråka tjänar ingen på ....PEACE!På jakt efter 15+
Kommentera
-
-
fiske efter färna vintertid är = mindre bete(en 1/3 räka), mindre mäsk då fisken inte äter samma mängder när det blir för kallt i vattnet,jag har haft bäst fiske i kallt vatten med betet på botten och med mycket mycket mindre beten än när det är varmt i vattnet.försök hitta lite djupare bakvatten där det kan ha samlats lite färnor inför vintern.annars så är ju helt klart tiden innan lek bäst.UFF
krångla inte till det.
StarBaitsHunters
minken.bloggsida.se/
Kommentera
-
Man behöver inte använda mäsk på vintern över huvud taget då iaf ja har fått för mig att färnan knappt gör av med någon energi.
Sen ska man variera sig med beten, prova hel/halv/en tredjedels räka, prova kombinera olika beten, te.x räka/majs.
Boosta betena dagen innan fisket, då har räkan hunnit suga åt sig en del av boosten.
Sen fiska lätt, det är bara en onödig grej att bära runt en mäskhink, att använda swimfeeder och mäsk funkar bra på våren då man kan sitta o nöta och locka dit fisken, men ja föredrar mäskfritt fiske och flytta sig oftare, står de en färna där du lägger ut ditt tackel så tar dem, vet inte hur många napp ja har fått när ja ska spänna upp linan, men de är många!go fishing
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Danneee88 Visa inläggMan behöver inte använda mäsk på vintern över huvud taget då iaf ja har fått för mig att färnan knappt gör av med någon energi.
Sen ska man variera sig med beten, prova hel/halv/en tredjedels räka, prova kombinera olika beten, te.x räka/majs.
Boosta betena dagen innan fisket, då har räkan hunnit suga åt sig en del av boosten.
Sen fiska lätt, det är bara en onödig grej att bära runt en mäskhink, att använda swimfeeder och mäsk funkar bra på våren då man kan sitta o nöta och locka dit fisken, men ja föredrar mäskfritt fiske och flytta sig oftare, står de en färna där du lägger ut ditt tackel så tar dem, vet inte hur många napp ja har fått när ja ska spänna upp linan, men de är många!På jakt efter 15+
Kommentera
-
Enligt min begränsade erfarenhet (några få vatten) så får man alltid bäst om man kör en mobil taktik, oavsett vattentemperatur. En färna som är på plats och är hungrig brukar visa sig rätt snabbt - och oftast får man den största först. Ett frilinat bete som studsar längs med botten, eller kanske med några enstaka SSG på linan som får det att stanna upp då och då, brukar vara ruskigt effektivt. Iofs tycker ju jag att det mobila fisket med lätt packning är färnametets charm, så jag undviker ju stillasittande så långt det går.
De enda gånger jag fått bättre på stillaliggande beten är när det är riktigt grumligt i vattnet, men då brukar fisket vara kasst ändå."A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
|
29 svar
4 829 visningar
0 gillar