Bottenmeta gädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bottenmeta gädda

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tänkte lite på detta när jag kollade på film

Att trycka upp frigolit i rumpan på en mört låter inte så tilltalande speciellt inte med tanke på att den kan sluta i gäddans mage. Därför undrar jag om det inte borde gå bra med popcorn. Detta är ju ett otroligt lätt material som dessutom är biologiskt nedbrytbart. Är väl inte så tilltalande för dig som fiskare att behöva dela med dig av dessa men gäddan gillar nog popcorn bättre än friggolit.
    Känner du igen den här texten spenderar du för mycket tid vid datorn och för lite tid i båten.

Kommentera

Spruta in luft i deadbait. Jag har för mig att det är nedbytbart dessutom..
      Skräddarsydda företagsaktiviteter och konferenser - www.eventguiden.com

Kommentera

Stannar den där sen? Brukar du köra mun mot munmetoden, är lite nyfiken.
        Känner du igen den här texten spenderar du för mycket tid vid datorn och för lite tid i båten.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kraft Visa inlägg
          Stannar den där sen? Brukar du köra mun mot munmetoden, är lite nyfiken.
          Finns kanyler att köpa i fiskeaffären men det funkar bara sådär... Testa popcorn - det tycker jag låter lysande!

Kommentera

Ska provas vid något tillfälle, har ett par kanyler liggandes sen jag fixade knät ska prova och utvärdera båda.

Eftersom jag dykt en del så vet jag att vattentrycket är större än vad folk tror bara några meter ner. Så även om det funkar när man testar vid ytan så är det inte säkert att det ser ut som man tänkt sig nere på botten. Är lite rädd att trycket klämmer ut luften dessutom behövs mer luft några meter ner än vid ytan för att uppnå flytkraft eftersom trycket kommer pressa ihop mörten och luften där i. Så om den precis flyter när man testar vid ytan så kommer den garanterat sjunka några meter ner.

Exempelvis så halveras flytförmågan (storleken) i en balong fylld med luft redan vid 10 meters djup.

Kommentera

om det är till någon hjälp så andvänder jag mig av glidande sänke 25-30g och en krok storlek 2 som jag sätter bakom ryggfenan . till detta så har jag en bjällra en spöhållare och linan låter jag löpa fritt........ det finns 2 val antingen spänner jag upp linan fänter den under en pinne eller så har jag slak lina så att linan nuddar vattnet direkt under spötoppen man märker ju om det e fisk. och det jag såg att du använder enorma idar kan ju säkert vara bra men jag håller mig till små mörtar o siklöjor ca 10 cm stora då jag kombinerar random bottenmete efter allt som tar oftast gös gädda.

Kommentera

testa flötmete vet jag :P jag gjorde det när det var helt dött och fick en (hade bara en liten abborre som var skadad som jag hittade vid bryggan.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kraft Visa inlägg
                  Ska provas vid något tillfälle, har ett par kanyler liggandes sen jag fixade knät ska prova och utvärdera båda.

fixa knät? jo jo, det brukar ju heta så...

SKÅNELAINEN SINAPPI

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                  29 svar
                  4 908 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sundström76