Småländsk karpförening - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Småländsk karpförening

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Småländsk karpförening

Nu gör de småländska karpmetarna gemensam sak och startar en karpförening från årsskiftet. Föreningen är öppen för alla som har intresse av karp och karpfiske. Du kan bli medlem redan nu och då sträcker sig medlemsskapet ända fram till årsskiftet 2008/2009.
    Småland har länge varit ett landskap där det funnits fler karpmetare än lättfiskade karpvatten. Målsättningen är därför att hitta vattenägare som vill göra sina sjöar och gölar till framtida karpfiskevatten, där allmänheten kan lösa fiskekort. Klubben kommer att hjälpa vattenägarna med information om hur man går till väga med utsättningar och tillstånd. Allt eftersom klubbkassan stärks, kommer ekonomiska bidrag också att utdelas till de vattenägare som vill satsa på karputsättning. Föreningen kommer att ha Svenska karpklubben som en nära sammarbetspartner. Det simmar idag karp i minst 100 småländska vattendrag idag. Information om var dessa vatten finns kommer att delges till föreningens medlemmar. Som bonus i medlemskapet ingår också en fräck T-shirt med föreningens logga på bröstet. Vill du vara med och göra Småland till ett landskap där utbudet på karpvatten ökar bör du gå med i föreningen direkt. Information om Småländska karpföreningen och dess verksamhet kommer att finnas på föreningens hemsida som ännu inte släppts. För att lösa medlemsskap betalar man in 200 kronor på klubbens bankgiro eller på Sportfiskecenter i Kalmar. Har du frågor om föreningen ringer du tills vidare till Sportfiskecenter i Kalmar 0480/22240 Johan Fager som jobbar i butiken svarar på allt du vill veta.

Grymt bra initiativ. Man får väl nästan börja fiska karp.... någon gång igen. ;=)
    Mete framför allt!
    www.Metetorget.com

Kommentera

Härligt. !!!!!!
      http://krillelundgren.blogspot.se/

Kommentera

Gött!

Ah trevligt och bra initiativ!

Hoppas ni kommer bli ett strå vassare än svenska karpklubben,med dess forum osv som där kunde varit lite mer fart på.

Kommentera

Ursprungligen postat av Karpfäst Visa inlägg

Hoppas ni kommer bli ett strå vassare än svenska karpklubben,med dess forum osv som där kunde varit lite mer fart på.
          Gör något åt det då.

Det är alltid lätt att säga vad som är fel.

PS: Nu vet ju inte jag om du är en aktiv medlem eller ej men dom flesta är långt ifrån aktiva.
          Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

bra initiativ, tror jag. Dock är jag lite tveksam till att det kanske "konkurerar" med karpklubben ?

Kommentera

låter kanon bra! en sjö presentation om rocksjön i jönköping är pågång, mer info om det kommer
              http://blogg.gaddajager.se/#home

Kommentera

Ursprungligen postat av Karpfäst Visa inlägg

Som Kiwi skrev: Vet inte om du är aktiv medlem. Det är upp till varje karpmetare att bidra med berättelse/foto mm mm för att det ska finnas nått läs/sevärt på klubbsidorna.
                Sedan tror jag snarare att det är ett sammarbete, jag vet inte. Kommer ändå att förbli medlem i Svenska karpklubben också.
                Nått som alla karpmetare skulle vara ...
                http://krillelundgren.blogspot.se/

Kommentera

jag var med o drog igång denna förening o e vald till val beredare ...
                  Småländska Karpföreningen konkurerar INTE med Svenska Karpklubben tvärtom ....
                  i januari - februari kommer det att bli stort års möte där en styrelse ska väljas mer info kommer ....

känner nå´n sig manad o kan tänka sig att bli invald i styrelsen på års mötet hör av er till mig ...

nu e det upp till dom småländska karp metarna om det ska bli nå´t ...

Kommentera

Va bra, försök fixa en hemsida där man kan se info, hur man ska registrera sig osv.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37
                    5 svar
                    1 871 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mcb
                    av mcb