Ursprungligen postat av PojkenMedKepsen
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bröd, Vilken sort är bäst?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Highman Visa inläggVallmo sägs ju "döva fiskens misstänksamhet" så...
Jag kör mest efter färna på flytande och då är det barkis/franska med vallmofrån el påsmält ost jag helst använder. Märket är ju oftast av lokal karaktär, bara att ut o leta.sigpic
Kommentera
-
Freshly baked Grekisk lantbröd from ICA, is hard to beat! The under side makes the best floating crust, and the fluffy inside makes the most excellent flake! I tend to eat the top half myself....
/WI think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.
- John Gierach
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Shanghai Lilly Visa inläggFreshly baked Grekisk lantbröd from ICA, is hard to beat! The under side makes the best floating crust, and the fluffy inside makes the most excellent flake! I tend to eat the top half myself....
/W
yes, excelent bread! Also, its a bread that did I ate often when I lived near Ica. Now I live in a village with only Konsum...
I think the underside tend to be the best part also on barkis and franskbröd. It makes the bait sit pretty well on the hook.
Kommentera
-
Jag kör med "bake-off"-baguetter till färnan. Bara att köra i ugn dagen innan och sen frysa det färskt och tina det på morgonen...sitter riktigt länge på kroken.
Sg: Hembakat med mögelost låter som nåt jag måste prova. Man kan ju boosta med lite av varje, varför inte testa thailändsk fisksås m.m.gravitate et accuratissime sit virtus
Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business
Kommentera
-
Ursprungligen postat av richtermo Visa inläggJag kör med "bake-off"-baguetter till färnan. Bara att köra i ugn dagen innan och sen frysa det färskt och tina det på morgonen...sitter riktigt länge på kroken.
Sg: Hembakat med mögelost låter som nåt jag måste prova. Man kan ju boosta med lite av varje, varför inte testa thailändsk fisksås m.m.
Mögelost, Insektsjuice (kör inte vanliga ugnen :P), fishsauce, osv. kan nog göra brödet i varje fall
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sg Visa inläggJa man kan ju i princip baka in vad man vill. Och jag tror det luktat "naturligare" än om man tex sprayar brödet.
Mögelost, Insektsjuice (kör inte vanliga ugnen :P), fishsauce, osv. kan nog göra brödet i varje fallgravitate et accuratissime sit virtus
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sg Visa inläggJa man kan ju i princip baka in vad man vill. Och jag tror det luktat "naturligare" än om man tex sprayar brödet.
Mögelost, Insektsjuice (kör inte vanliga ugnen :P), fishsauce, osv. kan nog göra brödet i varje fall
Jag gjorde en sats med ädelost. Jag bakade jag dem kort, kylde dem fort och fryste in dem. När jag ska och fiska är det bara att köra de frysta bröden i ugnen.
Ska provas när den bedrövligt stränga vintern släpper taget om ångravitate et accuratissime sit virtus
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37
|
5 svar
1 881 visningar
0 gillar