Bröd, Vilken sort är bäst? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bröd, Vilken sort är bäst?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av PojkenMedKepsen Visa inlägg
    Säg att man, som jag, ibland vill fiska tex mört för att få betesfisk eller för att bara fiska mört helt enkelt och vill använda bröd som bete. Alla gånger jag har provat har jag blivit måttligt road Löses upp, lossnar i kastet, mörten puffar på det så lossnar det etc. Vad göra? Vilket bröd är bäst att köpa och hur apliceras det på ett fördelaktigt sätt? Blöta i vatten? Tips tack
    Man köper en burk maggots
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Highman Visa inlägg
      Vallmo sägs ju "döva fiskens misstänksamhet" så...

Jag kör mest efter färna på flytande och då är det barkis/franska med vallmofrån el påsmält ost jag helst använder. Märket är ju oftast av lokal karaktär, bara att ut o leta.
      Akta er för Hjobagarn bara, sämsta barkisen man kan hitta. Bästa finns i närheten/i Frölunda i en liten lokal butik, vad den heter kmr jag dock inte ihåg.
      sigpic

Kommentera

Freshly baked Grekisk lantbröd from ICA, is hard to beat! The under side makes the best floating crust, and the fluffy inside makes the most excellent flake! I tend to eat the top half myself....

/W
        I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

- John Gierach

Kommentera

Ursprungligen postat av Shanghai Lilly Visa inlägg
          Freshly baked Grekisk lantbröd from ICA, is hard to beat! The under side makes the best floating crust, and the fluffy inside makes the most excellent flake! I tend to eat the top half myself....

/W

yes, excelent bread! Also, its a bread that did I ate often when I lived near Ica. Now I live in a village with only Konsum...

I think the underside tend to be the best part also on barkis and franskbröd. It makes the bait sit pretty well on the hook.

Kommentera

Jag kör med "bake-off"-baguetter till färnan. Bara att köra i ugn dagen innan och sen frysa det färskt och tina det på morgonen...sitter riktigt länge på kroken.

Sg: Hembakat med mögelost låter som nåt jag måste prova. Man kan ju boosta med lite av varje, varför inte testa thailändsk fisksås m.m.
            gravitate et accuratissime sit virtus

Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

Kommentera

Ursprungligen postat av richtermo Visa inlägg
              Jag kör med "bake-off"-baguetter till färnan. Bara att köra i ugn dagen innan och sen frysa det färskt och tina det på morgonen...sitter riktigt länge på kroken.

Sg: Hembakat med mögelost låter som nåt jag måste prova. Man kan ju boosta med lite av varje, varför inte testa thailändsk fisksås m.m.
              Ja man kan ju i princip baka in vad man vill. Och jag tror det luktat "naturligare" än om man tex sprayar brödet.

Mögelost, Insektsjuice (kör inte vanliga ugnen :P), fishsauce, osv. kan nog göra brödet i varje fall

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                Ja man kan ju i princip baka in vad man vill. Och jag tror det luktat "naturligare" än om man tex sprayar brödet.

Mögelost, Insektsjuice (kör inte vanliga ugnen :P), fishsauce, osv. kan nog göra brödet i varje fall
                Ja för sjutton, det är bara att testa. Dessutom känns det som att en naturlig arom som är inbakad slår alla skarpa booster, i alla fall till färnan. Rapportera sen !

Kommentera

Till Ytmete för karp är baguett överlägset, bara att trä kroken genom det hårda "skalet" sen sitter den som gjuten, flyter överlägset längst också, även ciabatta fungerar bra!
                  På jakt efter 15+

Kommentera

bröd är överskattad tycker jag, jag brukar ta mjöl, krossat knäckebrod och vatten, knåda ihop o man får en deg som är riktigt seg och starkt, lossnar nästan aldrig från kroken.. funkar iaf till alla vitfiskar vad jag vet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg

Jag tog tag i saken för ett tag sen. Hittade recept på hembakta "bake-off"baguetter.

Jag gjorde en sats med ädelost. Jag bakade jag dem kort, kylde dem fort och fryste in dem. När jag ska och fiska är det bara att köra de frysta bröden i ugnen.

Ska provas när den bedrövligt stränga vintern släpper taget om ån

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37
                      5 svar
                      1 881 visningar
                      0 gillar