Jag metar ofta med bröd karp,id,multe, med mer och brukar fundera på vilket bröd som är bäst egentligen? Vissa bröd sitter bättre på kroken, det är ju lätt att avgöra, men sedan kan ju andra vara betydligt bättre att mäska med och vissa andra sorter kanske faller fisken bättre i smaken? När jag själv äter bröd finns det ju vissa sorter som smakar bättre än andra, fisken borde väl tycka lika dant?
Mitt personliga favoritbröd är fyrkantiga polarkakor " med extra nyttiga fibrer". Sitter bra och länge på kroken om man ska fiska brödet "poppat" samtidigt som det är ganska degigt.
Valmofranska är ju billigt och borde väl fungera rätt bra, är det nån mete expert som gjort tester på hur valmofrön påverkar fiskens aptit?
Det och mycket mer funderar jag på. (Hann inte ut och fiska idag)
Mitt personliga favoritbröd är fyrkantiga polarkakor " med extra nyttiga fibrer". Sitter bra och länge på kroken om man ska fiska brödet "poppat" samtidigt som det är ganska degigt.
Valmofranska är ju billigt och borde väl fungera rätt bra, är det nån mete expert som gjort tester på hur valmofrön påverkar fiskens aptit?
Det och mycket mer funderar jag på. (Hann inte ut och fiska idag)
Kommentera