Specimenkung - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Specimenkung

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Specimenkung

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
    Klart jag är nöjd med en del fiskar, men man vill ju alltid ha större. Jag är inte ute efter att knäcka någon på Fiskesnack, jag är ute efter att knäcka mig själv. Det är där jag får mest tillfredställelse.

Jag fiskar faktiskt kanske 80% av mina fiskepass ensam. Till största del kanske för att jag inte har någon direkt fiskekompis i närheten. Men även för att jag trivs med det. Det tråkiga är att det är svårt att få till bra foton med självutlösare. Men ofta har man hela vatten för sig själv och får en helt annan natur-närvaro än med kompisar. Så när jag får en del fiskar som gör mig glad, är det bara jag fisken och glädjen. Vilket brukar sluta med smsande till de kompisar som inte är med :P Men för en stund är det bara jag och fisken.

Inte helt omöjligt att du får se mig med en stor karp denna hösten... Beror på om min kommande satsning denna hösten ger resultat eller inte. :P

Skitfiske på dig med!

PS. Lägg gärna upp lite perstorpskarpar Är alltid trevligt att titta på!
    /Simon
    Ahaaaaaa! nu vet jag vad du är ute efter Ja! just precis det är så det skall låta, det var skönt att höra! den inställningen är helt rätt och det känns jävligt underbart. Hoppas verkligen att du har den inställningen när du fiskar för då flyter det bara för dig.

Vad fan säger du! fiskar du också själv och trivs med det? då är jag galnare än dig 100 gånger. jag brukar fiska en hel helg alldeles själv och just då hur jag känner och upplever Fy fan! säger jag! jag har inga ord att förklara men jag vet att just då är jag världens bästa fiskare, jag får utdelning, glädje, tillfredställelse alltså jag skrattar själv där ute, jag tar kort på mig själv men det blir kneppiga kort men jag har mig själv och min fisk i alla fall.

Vilket sammanträffande! vet inte hur lång väg är mellan oss annars hade jag gärna velat ta ett fiskepass med dig och dela på kanske lite fiskekunskap och erfarenhet.

Hehehehe! Perstorpkarpar! mycket dåliga bilder där jag tagit på mig själv, men det finns några som är tagna hemma utav min fru som är mycket dålig på att ta kort.

Missuppfata mig inte nu. Perstorp ligger bara 2,5 mil från mig och dom flesta Karparna jag har fått så har jag direkt kört hem med dom i en stor plastbalja med lagom vatten lock på med hål i locket och kör hem snabbast som jag bara kan.

Min fru hjälper mig med att ta in baljan tar kort, väger den sen blir den en stund med familjen för mina barn blir helt galna när jag kommer hem med en fisk men dom vet att dom skall vara försiktiga och väldigt känsliga med fisken så den inte skadas.

Min 6 åriga son kysser den på munnen. ja, sen är det bara snabbast möjligt tillbaka till Perstorp, jag tittar på den en stund till och säger, var nu snäll och kom tillbaka till mig igen! tack för lyckan och glädjen du gav mig och jag släpper den i den riktningen som jag fick den, det är ca 5 meter från land.

Jag skall väga och överväga om jag skall lägga ut nån bild, har en massa foto där det är taget med vanlig kamera då hade jag inte digital det var nån gång på 90 talet. måste ta med digitalkamera korten som var tagna med vanlig kamera så det blir bra.

Skall se vad det blir med att lägga ut foto meddelar dig i alla fall.

Skitfiske.

Mihajlo.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mihajlo Visa inlägg
      Ahaaaaaa! nu vet jag vad du är ute efter Ja! just precis det är så det skall låta, det var skönt att höra! den inställningen är helt rätt och det känns jävligt underbart. Hoppas verkligen att du har den inställningen när du fiskar för då flyter det bara för dig.

Vad fan säger du! fiskar du också själv och trivs med det? då är jag galnare än dig 100 gånger. jag brukar fiska en hel helg alldeles själv och just då hur jag känner och upplever Fy fan! säger jag! jag har inga ord att förklara men jag vet att just då är jag världens bästa fiskare, jag får utdelning, glädje, tillfredställelse alltså jag skrattar själv där ute, jag tar kort på mig själv men det blir kneppiga kort men jag har mig själv och min fisk i alla fall.

Vilket sammanträffande! vet inte hur lång väg är mellan oss annars hade jag gärna velat ta ett fiskepass med dig och dela på kanske lite fiskekunskap och erfarenhet.

Hehehehe! Perstorpkarpar! mycket dåliga bilder där jag tagit på mig själv, men det finns några som är tagna hemma utav min fru som är mycket dålig på att ta kort.

Missuppfata mig inte nu. Perstorp ligger bara 2,5 mil från mig och dom flesta Karparna jag har fått så har jag direkt kört hem med dom i en stor plastbalja med lagom vatten lock på med hål i locket och kör hem snabbast som jag bara kan.

Min fru hjälper mig med att ta in baljan tar kort, väger den sen blir den en stund med familjen för mina barn blir helt galna när jag kommer hem med en fisk men dom vet att dom skall vara försiktiga och väldigt känsliga med fisken så den inte skadas.

Min 6 åriga son kysser den på munnen. ja, sen är det bara snabbast möjligt tillbaka till Perstorp, jag tittar på den en stund till och säger, var nu snäll och kom tillbaka till mig igen! tack för lyckan och glädjen du gav mig och jag släpper den i den riktningen som jag fick den, det är ca 5 meter från land.

Jag skall väga och överväga om jag skall lägga ut nån bild, har en massa foto där det är taget med vanlig kamera då hade jag inte digital det var nån gång på 90 talet. måste ta med digitalkamera korten som var tagna med vanlig kamera så det blir bra.

Skall se vad det blir med att lägga ut foto meddelar dig i alla fall.

Skitfiske.

Mihajlo.

Det får du gärna göra Klart man blir "knäpp" av att fiska ensam länge. Jag kommer ihåg när jag var på 5v praktik i rajamaa (finska gränsen nästan högst upp i sverige) och fiskade ensam varenda dag. Då höll jag tillslut på att bli knäckt men det dröjde flera veckor innan jag kände mig ensam. Jag trivdes bra med att gå runt ensam och fiska harr. Har även mitt bästa/värsta fiskeminne därifrån som troligtvis aldrig kommer att bräckas.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mihajlo Visa inlägg
        Jo! jag vet att jag blir lidande, men oftast går inte att kompromissa med honom när det gäller Karpfiske.

Ja jag vet precis vad du menar men jag har tagit detta som en liten vana och dessutom vet jag att han har och har alltid haft dåligt ekonomi, han kan til.ex fiska med majsen som blev kvar för tredagar sen som luktar surt och då säger han, jamen för fan! dom måste ju äta nån gång Hehehehe!

Vi är faktiskt flera i gänget och vi har diskuterat många gånger och till och med bråkat rejält, men jag får inte rätt ändå "två myror är fler än en elefant"

Det är väldigt svårt att komma överens när det är 5-6 olika fiskare, den ena vill fiska Karp den andra Sutare, tredje Regnbåge, fjärde vill fiska i rinnande vatten femte vill insjön och jag vill spinna Gädda och Abborre Hehehe! vilken äggröra.

En nybörjare? Jämför dig aldrig med någon annan fiskare överhuvudtaget två likadana fiskare existerar bara inte du är definitivt inte en nybörjare! inte med så fina fiskar som Sutare på 2,8 kg och jämfört med min Sutare på 3,5 kg så känner jag mig inte bättre eller större fiskare bara för det, vidare din Spegelkarp, Sik, Gädda och färna. Visst får alla nybörjare fisk men inte FAN skall en nybörjare klara av såna fiskar med att drilla, behärska sig, få den på land, kroka av, ta ett foto och återge livet till fisken, eller att utrycka mig lite sportsligt C & R, och allt detta menar jag med största möjliga skicklighet, kunskap, och försiktighet.

Jag tror att du vill ha stora fiskar, du vill knäcka någon på Fiskesnack eller? har jag missuppfattad dig kanske.

Jag har utnämnd NOYMAN till specimenkungen på Fiskesnack, men har inte hört ett ord av honom, du svarade i alla fall på mitt inlägg.

Tack skall du ha för ditt inlägg, hoppas att jag får se dig på fotot med något riktigt stort!... kanske Karp!

Riktigt skitfiske på dig.

Mihajlo.
        Hej Mihajlo. Jag vet inte om jag själv känner mig som en specimenkung varken här eller i det privata. ser mig som en helt vanlig fiskeintresserad kille som nån gång emellanåt haft turen att vara på rätt plts vid rätt tillfälle. varken så mkt sämre eller bättre än någon annan.

tack för komplimangen, men instämmer inte till fullo med det du mfl påstått, därför kan jag heller inte ta emot det som jag borde.

skitfiske!

Mvh Markus Nyman
        Gör på mitt sätt, även om det kanske inte alltid är rätt

Kommentera

Ursprungligen postat av SharperCarper Visa inlägg
          Är det därför du fiskar för SK Hookers sötnos?

Vad är det för fel att fiska på "kända vatten".....hur långt måste man resa för att fiska i kända vatten?...jag tycker både sörtjärn och k-tjärr är kända vatten och särskillt i sörtjärn så åker folk en bra bit för att plocka en "lätt" regga och ditt pers på sutare är väl ifrån sörtjärn samt ditt pers på karp ifrån k-tjärr
          om du hade fått åka 10 mil för att fiska i s-tjärn hade det varit helt fel då?

Sen får man lägga skapligt massa tid för att plocka en stor fiske på den "kända vattnen" jag har b.la blankat i antorpa men sen är det mycket den socialabiten man träffar på folk som man endast träffar på just då!...
          Bodybuilding och specimenfiske Is The Shit!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av jiggen Visa inlägg
            Vad är det för fel att fiska på "kända vatten"...
            Inget fel alls med det, men när man köper sig ett vatten för att samla poäng börjar det lätt lukta lite renshink...
            Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Leif Krause, Ola Esbjörnsson och Niklas Kohlbeck ligger väl i topp när det gäller flest fångade arter i storfiskregistret. Duktiga fiskare som vet vad de sysslar med. Den här tråden om "Specimenkung" borde kanske byta namn till något annat??? Verkar handla mer om bla, bla bla.......mm.

Kommentera

Ursprungligen postat av grindpalm Visa inlägg
                Inget fel alls med det, men när man köper sig ett vatten för att samla poäng börjar det lätt lukta lite renshink...

visst, menar du vattnet där sofia bor i eller?
                För du menar inte vårat klubbvatten va???
                vi släpper 2kort per dygn där ju!

Men håller absolut med, vatten som inte är kortvatten borde man inte få regga,anmäla till tävlingar, ska vara på lika villkor för alla

Kommentera

Specimenkung

Ursprungligen postat av "Noyman" Visa inlägg
                  Hej Mihajlo. Jag vet inte om jag själv känner mig som en specimenkung varken här eller i det privata. ser mig som en helt vanlig fiskeintresserad kille som nån gång emellanåt haft turen att vara på rätt plts vid rätt tillfälle. varken så mkt sämre eller bättre än någon annan.

tack för komplimangen, men instämmer inte till fullo med det du mfl påstått, därför kan jag heller inte ta emot det som jag borde.

skitfiske!

Mvh Markus Nyman
                  Ok Markus har inte tid att skriva nu för jag skall på ett fiskepass och specimenfiska efter Sjöruda.

Ha det gott så länge.

Mihajlo.

Kommentera

Ursprungligen postat av jiggen Visa inlägg
                    Vad är det för fel att fiska på "kända vatten".....hur långt måste man resa för att fiska i kända vatten?...jag tycker både sörtjärn och k-tjärr är kända vatten och särskillt i sörtjärn så åker folk en bra bit för att plocka en "lätt" regga och ditt pers på sutare är väl ifrån sörtjärn samt ditt pers på karp ifrån k-tjärr
                    om du hade fått åka 10 mil för att fiska i s-tjärn hade det varit helt fel då?

Sen får man lägga skapligt massa tid för att plocka en stor fiske på den "kända vattnen" jag har b.la blankat i antorpa men sen är det mycket den socialabiten man träffar på folk som man endast träffar på just då!...
                    Har jag påstått att något skulle vara "fel" i att åka till kända avlägsna vatten? Det var väl snarare din klubbkamrat som var inne i de tankegångarna och jag busade lite med Herr Noyman genom att ifrågasätta allt resande era medlemmar bedriver under en säsong i Svenskan. Har fortfarande inte sagt att det är något fel med det. Vidare kan tilläggas att jag heller aldrig haft en tanke på att försöka aspirera på något som kan liknas vid utnämningen specimenkung, antagligen eftersom jag inte finner någon motivation i den typen av fiske utan istället bedriver det fiske jag själv föredrar, där jag föredrar det och utan att hänga ut vatten extremt uppenbart på det sätt som många gör, att du inte vet mar mitt pb på Karp är fångat tyder ju uppenbarligen på detta. Men så är det ju ingen nyhet heller hur lite koll ni har på "ert eget" vatten...

Btw, "guesting" var tydligen inte så populärt förra hösten. Undrar varför detta bedrivits så frekvent i Uddevallatrakten nu för tiden...
                    Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

• Ursprungligen postat av SharperCarper Visa inlägg
                      Har jag påstått att något skulle vara "fel" i att åka till kända avlägsna vatten? Det var väl snarare din klubbkamrat som var inne i de tankegångarna och jag busade lite med Herr Noyman genom att ifrågasätta allt resande era medlemmar bedriver under en säsong i Svenskan. Har fortfarande inte sagt att det är något fel med det. Vidare kan tilläggas att jag heller aldrig haft en tanke på att försöka aspirera på något som kan liknas vid utnämningen specimenkung, antagligen eftersom jag inte finner någon motivation i den typen av fiske utan istället bedriver det fiske jag själv föredrar, där jag föredrar det och utan att hänga ut vatten extremt uppenbart på det sätt som många gör, att du inte vet mar mitt pb på Karp är fångat tyder ju uppenbarligen på detta. Men så är det ju ingen nyhet heller hur lite koll ni har på "ert eget" vatten...

Btw, "guesting" var tydligen inte så populärt förra hösten. Undrar varför detta bedrivits så frekvent i Uddevallatrakten nu för tiden...

om den var fångad i "vårat" vatten så visste inte jag det, lägger för övrigt inte ner mig så mycket om att höra villka/vem/storlek på fiskar som fångas där i och med att jag inte fiskar något där själv!

En "specimenkung" är ju mera en frontperson som syns,hjälpsam och inte är kaxig+ att han har mycket kunskap om fisket osv...detta ser jag som en s.k "specimenkung"....Sa inget om någon utnämning i mitt inlägg!

Ang "guesting" så vet du inte villka vi har pratat med före vi fiskade, stor skillnad på personer som åker till ett vatten där dom VET att det är stäng tills vidare, men skiter fullständigt i det och fångar fiskar som måste ut på nätet för att visa att "vi gör som vi vill"

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                      29 svar
                      4 883 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37