ricki: uppdatera dina rekord, din buse
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Specimenkung
Collapse
X
-
Specimenkung
Ursprungligen postat av "Noyman" Visa inläggHej Mihajlo. Jag vet inte om jag själv känner mig som en specimenkung varken här eller i det privata. ser mig som en helt vanlig fiskeintresserad kille som nån gång emellanåt haft turen att vara på rätt plts vid rätt tillfälle. varken så mkt sämre eller bättre än någon annan.
tack för komplimangen, men instämmer inte till fullo med det du mfl påstått, därför kan jag heller inte ta emot det som jag borde.
skitfiske!
Mvh Markus Nyman
Jag är verkligen ledsen att jag inte kunde kommentera mer i förra inlägget. Kompisarna ringde och jag var tvungen att köra direkt.
OK! då var det kanske det dummaste av mig att blanda mig i diskussionen ämne "Specimenkung" bland folk som vissa av dem inte ens vet vad Specimenfiske i själva grunden betyder. Dom blandar ihop Specimenfiske med turbåtar och det var därför jag hoppade in för att hitta ett majskorn jag med, precis som alla andra blinda hönor, men jag hittade aldrig nåt korn.
Folk tycker väl olika, uppfattar olika, ser olika, bedömer olika mm mm mm.
Så det gjorde väl jag också, det var kanske en felbedömning av mig så jag drar tillbaka det jag har påstått.
Du har helt rätt i, att du är bara en vanlig fiskeintresserad kille haft turen, nån gång, på rätt ställe och så vidare mm mm ja! just precis det, det samma hos mig också. Fy fan vilket sammanträffande?????
Skall inte behöva skriva mer, men bara vet att vissa fiskare har och vissa inte har förmåga att se och bedöma andra fiskare, utan ser bara sig själva, och vissa ser bättre andra än sig själva.
Så utav mina egna erfarenheter har jag den förmågan att lättare bedöma andra än mig själv, så just denna gången så gick det galet med min bedömning.
Vetefan! ändå funderar jag, gick det verkligen så galet att jag bedömde fel, eller jag vet inte jag var kanske trött när jag skrev inlägget, för jag fiskar väldigt mycket och sover lite. Hehehe! "Fiskar mycket" inga fiskar syns?????
Skitfiske.
Mihajlo.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sg Visa inläggDet får du gärna göra Klart man blir "knäpp" av att fiska ensam länge. Jag kommer ihåg när jag var på 5v praktik i rajamaa (finska gränsen nästan högst upp i sverige) och fiskade ensam varenda dag. Då höll jag tillslut på att bli knäckt men det dröjde flera veckor innan jag kände mig ensam. Jag trivdes bra med att gå runt ensam och fiska harr. Har även mitt bästa/värsta fiskeminne därifrån som troligtvis aldrig kommer att bräckas.
Tjena Simon!
Ursäkta dröjsmålet!
Har varit och fiskat i Malmö.
Ja! det kan jag bara tänka mig hur det kan på ett ungefär kännas att bara veta att man fiskar efter harr och få den på en 3 grams spinnare och förvänta sig en bara liten liten harr, det skulle vara mirakel för mig.
Det var tråkigt på ett sätt men sen på det andra sättet Uh! Fy fan! Harr, har jag bara inte än fiskat efter.
Anledning, det är för långt för mig för att åka och fiska själv, mina fiskekompisar är lite av fattiglappar för att åka lite längre än här runt om Skåne, jo en gång om året vill dom åka till Emån och det är allt.
Det är min näststörsta önskan att fiska efter har.
Från den ena till den andra, jag ser att diskussionen fortsätter om Specimenkungen fortfarande, Fy fan! vilken kamp.
Simon! lämna din email så kan jag skicka ett par bilder till dig, jag känner inte för att sätta in dom här på forumet.
Vill du inte ange email adressen här skicka ett PM till mig om du vill.
Skitfiske.
Mihajlo.
Kommentera
-
Vaddå?
Ursprungligen postat av "Noyman" Visa inläggricki: uppdatera dina rekord, din buse"För att samvaron med andra skall vara uthärdlig så krävs artighet.För att den skall bli angenäm så krävs dessutom alkohol"
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ricki Visa inläggvad menar du vännen?Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jenk Visa inläggGenerellt tror jag dagens specimen kungar har det mycket lattare an gardagens. Da det inte fanns ngt internet osv. Mycket rakmackor i dagslaget.sigpic
Kommentera
-
Om man tycker att det är mest spännande/produktivt att fiska kända vatten så är det väldigt förspänt idag. Men om man som många jag känner föredrar stora fiskar i okända eller ivf inte omtalade vatten, så är det fortfarande letande som gäller och naturligtvis mörkande, då djungeltrumman går mycket snabbt och når långt i dessa tider.
Vad gäller internationell och svensk specimenkung så är jag böjd att hålla med Limnos om man "måste" säga "ett" namn. Men högaktar både kända och okända specimenfiskare jag mött under mina fisken. Vissa av dessa anmäler ingen eller knappt någon fisk då det är för deras egen skull de fiskar och de är nöjda med det. Andra anmäler flera av sina fiskar men inte på långavägar allt de får, medans några få anmäler allt de får.
Ödmjukheten hos många specimenmetare är helt underbar, där finns Ola, Haglund, Folkesson, Forsen, Palle, Martinsson, Bobo mfl, mfl. Personer som hjälper och råder den som frågar och som är duktiga fiskare. Linderoth vår förhoppningsvis nye gräskarpsrekordhållare är en oerhört ödmjuk hunter av den yngre generationen. I mitt tycke är alla dessa trevliga och ödmjuka hunters kungar!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
|
29 svar
4 886 visningar
0 gillar