Trassel vid bottenmete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trassel vid bottenmete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trassel vid bottenmete

tjena
    var ute härromdagen för att fiska sutare. jag körde med två spön med likadant tackel (sänke och "enmeters nylontafs med krok på" fastkrokade i beteshaken) och varje gång jag kastade ut ur så trasslade allt ihop och det fanns inte en chans att någon fisk skulle nappa vad gör jag för fel och vad ska jag ändra på mitt tackel för att det inte ska trassla sig? jättemånga lekande eller? eller ska jag använda ett annat tackel, isf gärna en bild för jag förstår nog inte vad ni menar om ni säger ett tackelnamn...

Micke

Prova att knyta ett paternostertackel istället utan lekanden och sånt, trasslar i princip aldrig för mig.Googla på Paternoster så förstår du.
    Den förste att gå Ad Hominem förlorar

Kommentera

Ursprungligen postat av Roosen Visa inlägg
      tjena
      var ute härromdagen för att fiska sutare. jag körde med två spön med likadant tackel (sänke och "enmeters nylontafs med krok på" fastkrokade i beteshaken) och varje gång jag kastade ut ur så trasslade allt ihop och det fanns inte en chans att någon fisk skulle nappa
      Enmeters tafsar !?What.
      Kör karpriggar och sutarna kommer fasta.
      Kommer inte trassla heller !
      Keep talking about me, You are just making me famous..
      MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
      www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Roosen Visa inlägg
        tjena
        var ute härromdagen för att fiska sutare. jag körde med två spön med likadant tackel (sänke och "enmeters nylontafs med krok på" fastkrokade i beteshaken) och varje gång jag kastade ut ur så trasslade allt ihop och det fanns inte en chans att någon fisk skulle nappa vad gör jag för fel och vad ska jag ändra på mitt tackel för att det inte ska trassla sig? jättemånga lekande eller? eller ska jag använda ett annat tackel, isf gärna en bild för jag förstår nog inte vad ni menar om ni säger ett tackelnamn...

Micke
        Kan ju bero på hur du kastar ut tacklet kanske... du kanske snärtar för mycket i utkastet - det kan trassla stora tackel...

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
          Enmeters tafsar !?What.
          Kör karpriggar och sutarna kommer fasta.
          Kommer inte trassla heller !
          halvmeter kanske den var föresten... men ändå

du har inte möjligtvis en bild på en karprigg eller kan berätta hur jag ska rigga en? kan erkänna att jag är rätt Noob på mete

Kan ju bero på hur du kastar ut tacklet kanske... du kanske snärtar för mycket i utkastet - det kan trassla stora tackel...
          nee det kan jag inte påstå, tyckte jag föste iväg dom väldigt lugnt, bara en 10-15 meter också. men jag får ta och testa med en karprigg, om jag får reda på mer om den

Kommentera

Antar att jimmie menar någon form av boltrig. Isf använder du ett fast, relativt tungt sänke och en kort kroktafs runt 10cm. Sök på boltrig här på forumet och på google så får du se bilder på hur det ska se ut.
            Den förste att gå Ad Hominem förlorar

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
            29 svar
            4 822 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sundström76