Ursprungligen postat av Jimmiee
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
+100h bommat fiske
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av benji Visa inläggHaha jepp, det roligaste var att du tappade den ena gäddan också när du skulle fiska upp den med mitt spöKeep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggJag har haft bra fiske på mellan 0,5-3,5 m djup. Frågan kvarstår... varför finns det inga sutare på din plats?
Om det inte är långt ut till din mäskplats kanske du kan prova en "sloppy mix" dvs. ett mäsk med en konsistens som gegga och en massa partiklar i. Du kan slänga in det med en stor slev (överhandskast rekommenderas). Sutaren gillar när vattnet grumlas och kommer kanske då?
tjena fishalot
ja du jag begriper inte varför inte fisken vill vara på min plats (blir inte klok) okey en sloppy mix säger du det måste jag testa vad ska jag göra geggan av ? ströbröd o hönsfoder/hampa/fodermajs??? vattnet där jag fiskar i är ganska grumligt o ganska så tvär djupt ca 1meter från land är de 1mdjupt o det blir djupare o djupare ju längre ut man kommer
sjön är ganska liten ca 10-15hektar o har en massa sankmark runt om sjön mvh Paul
Kommentera
-
Tjena Sn1rpex,
du kan i princip göra geggan med ditt vanliga mäsk. Ha i kikärtor (svinbilligt 900 g köper jag för 17 spänn - sväller till 2,5 kg!).
Det med gäddan kan nog stämma... på mitt "klassiska" sutarställer så sög fisket i en vecka förra året. Mycket riktigt var det gädda på gång... fick ett monsternapp. Fan, tänkte jag STORSUTARE. Efter ett tag blir det lättare men ändå fisk på... upp kommer en söndertuggad bralle på lite mindre än 1,5 kg!
Ibland lockar du fram gäddan med brödmäsket eftersom det drar till sig småfisk.
TIPS: testa att enbart köra partiklar nästa gång + eventuellt en boll brödmäsk (nu har du ju mäskat in platsen så det räcker och blir över).
Blir det inga sutare så kanske gäddmetesvarianten är att föredra... har faktiskt gjort det den gången men ingen gädda klev på.Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2007-07-12, 14:37.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Ska just iväg för att förhoppnigsvis lura upp någon av Arriesjöns största sutare. Återkommer imorgon vid denna tid.
Har brödmäsk, lite sloppy + en massa partiklar.
Beten: mask, räkskalle, pescavivamajs, burkmajs, powerbait maggots...
Ska köra ett spö på lyftmetoden och ett spö på larm. Återkommer med rapport.
Skitfiske där uppe i norr!!!sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Det blev i alla fall ett sutarpass...
Hardocorepass i Arrie.
Fan, fiskade utan sömn från 20:00 (upptacklad och klar) torsdag kväll till 13:00 fredag.
Resultat på lyftmetoden: en mindre sutis på gissningsvis 1,5 kg (avkrokades i vattnet) nappade vid 10:00 på fredagen. Bete: en halv stor daggmask + 2 korn pescavivamajs smak mandel på en krok strl.6. Några få misstäkta napp och 1-2 missade/tappade i mothugget.
Resultat på larmspöt: nada! Enbart en miniborre...
Det var nåt som slog mig och kanske får du svar på varför du inte får fisk.
Var det lyftmetoden du kör?
Det kan vara så att du missar nappen pga felaktig upptackling? Om fisken är trög och velande så kan den lyfta betet lite och sen spotta. Om du tacklar fel så kommer du inte att märka något.
Själv så hade jag tacklat enligt konstens alla regler men nappen syntes som små duttar (ungefär som när småfisk nappar) - inte ett enda lyftnapp under hela tiden!
Jag kunde inte byta till lättare wagglerflöte eftersom väder och vegetation inte tillät. Hade ändå ett väldigt lätt bodied-wagglerflöte på 3g...
Kan det ligga nånting i det jag säger?
Nåt annat du kan tänka på är att det ibland kan vara bättre att hotta upp krokbetet dvs. om du lossefeedar med majs så kan du på kroken ha majs+ t ex mask. Du kan ta det ett steg vidare och köpa nån boostspray typ Crab XL och spruta på ditt krokbete för att få det att stå ut i mängden...Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2007-07-13, 21:23.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Kan ligga någontig i de där med lyftet !
Och om du köper dig en CrabbXL så tycker jag att du ska ha den som perfymKeep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggHardocorepass i Arrie.
Fan, fiskade utan sömn från 20:00 (upptacklad och klar) torsdag kväll till 13:00 fredag.
Resultat på lyftmetoden: en mindre sutis på gissningsvis 1,5 kg (avkrokades i vattnet) nappade vid 10:00 på fredagen. Bete: en halv stor daggmask + 2 korn pescavivamajs smak mandel på en krok strl.6. Några få misstäkta napp och 1-2 missade/tappade i mothugget.
Resultat på larmspöt: nada! Enbart en miniborre...
Det var nåt som slog mig och kanske får du svar på varför du inte får fisk.
Var det lyftmetoden du kör?
Det kan vara så att du missar nappen pga felaktig upptackling? Om fisken är trög och velande så kan den lyfta betet lite och sen spotta. Om du tacklar fel så kommer du inte att märka något.
Själv så hade jag tacklat enligt konstens alla regler men nappen syntes som små duttar (ungefär som när småfisk nappar) - inte ett enda lyftnapp under hela tiden!
Jag kunde inte byta till lättare wagglerflöte eftersom väder och vegetation inte tillät. Hade ändå ett väldigt lätt bodied-wagglerflöte på 3g...
Kan det ligga nånting i det jag säger?
Nåt annat du kan tänka på är att det ibland kan vara bättre att hotta upp krokbetet dvs. om du lossefeedar med majs så kan du på kroken ha majs+ t ex mask. Du kan ta det ett steg vidare och köpa nån boostspray typ Crab XL och spruta på ditt krokbete för att få det att stå ut i mängden...
halloj fishlot ^^
de där med upptacklingen kanske är felet . jag kör lyftmetoden med drennan chrystal waggler flöte o sedan kör jag en fc tafs ca 40cm o oftast st 6 krok men hur mycke bly ska man använda ?? jag har brukat köra med 2SSG sänken ca 15cm från kroken är detta rätt ?
jag kom just hem från ett sutar pass som har varit i 27h sammanlagt suck o stön har bara lyckats landa 3 sutare o 2 ålar !!! sutarna tog på halv oskalad räka och på en cocktail av majs/maggot , ålarna slukade mina räkor som snacks ungefär suck o o stön ....
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sn1rpex Visa inlägghalloj fishlot ^^
de där med upptacklingen kanske är felet . jag kör lyftmetoden med drennan chrystal waggler flöte o sedan kör jag en fc tafs ca 40cm o oftast st 6 krok men hur mycke bly ska man använda ?? jag har brukat köra med 2SSG sänken ca 15cm från kroken är detta rätt ?
jag kom just hem från ett sutar pass som har varit i 27h sammanlagt suck o stön har bara lyckats landa 3 sutare o 2 ålar !!! sutarna tog på halv oskalad räka och på en cocktail av majs/maggot , ålarna slukade mina räkor som snacks ungefär suck o o stön ....
Jag är kass på flötmete, men 2 st ssg låter lite mkt. Aldrig fiskar med chrystal flötena iofs. 15 cm låter också rätt mkt.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
|
29 svar
4 883 visningar
0 gillar