+100h bommat fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

+100h bommat fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
    Jimpan, fan vad olika erfarenheter man har... i en sjö i Stockholm där jag mest flitigt fiskat sutare under flera år så har en plats som är 3,5 m djup och helt fri från synlig vegetation varit den bästa. Och då har jag fiskat vid olika tidpunkter juni-augusti.

De typiska "sutarställena" (vid näckrosor) har bara resulterat i nån enstaka sutare.

Det kan ju skilja från vatten till vatten. Som jag tidigare skrivit så kan man ibland luras av vegetation som är synlig ovanför vattenytan. Sutare lever ju mestadels på botten så det är undervattensvegetationen som egentligen har en betydelse.

Jag skulle nog kolla mäskplatsen en gång till och köra lite "feature finding". Sn1rpex, kanske var sutarna du fångade bara en ren tillfällighet och platsen långt ifrån optimal?

FAN klockan är ju över 01:00 ... jag borde skaffa ett liv! ha ha ha... eftersom min fisketid begränsas av att jag är pappaledig så får man hålla ångan uppe genom Fiskesnack!

tjenare .

nu när du säger det så kanske min plats inte är så optimal som jag skulle tro att den är då jag inte har fiskat sutare så himla mycket tidigare så har jag lite svårt för att hitta rätt plats . vad ser den ultimata mäskplatsen ut i era ögon ? o om man inte har tillgång till båt o djupkarta hur ska jag då gå till väga ??
    http://www.screamers.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
      Skulle nog testa att köra på lite grundare områden.
      Hur djupt är de där du har mäskat ?

hallo jimmiee .

hur grunt brukar du köra ?? har läst någonstans att sutaren håller till på 0-4m djup kan detta stämma ? så min plats på 1.5m borde väl vara bra ?

Kommentera

Ursprungligen postat av benji Visa inlägg
        Langa i 2-3 mäskbollar och en helvetes massa käk om du ska förmäska. När du ska fiska så langar du i lite käk, ditt krokbete och 5-6 bollar. Sutarna borde ha lärt sig att förknippa lukten av mäsk på dne platsen med käk och storma dit. En annan sak som kan vara värd att se över är ju din utrustning, och din metod, är du säker på att du fiskar rätt? Förutom det så kontrollera att du mäskar RÄTT, det är a och o enligt mig. Mäskbollen ska falla sönder lite på vägen ner och falla sönder helt på botten, den ska alltså inte vara för hård men den ska ju inte spricka upp helt i ytan.

halloj benji . mäsket har jag nog koll på faktiskt för jag har laborerat en dj*vla massa med mäsket för att få det bra som du skriver ^^

Kommentera

vi har haft bra fiske på djup runt några dm

Kommentera

Jag har haft bra fiske på mellan 0,5-3,5 m djup. Frågan kvarstår... varför finns det inga sutare på din plats?

Om det inte är långt ut till din mäskplats kanske du kan prova en "sloppy mix" dvs. ett mäsk med en konsistens som gegga och en massa partiklar i. Du kan slänga in det med en stor slev (överhandskast rekommenderas). Sutaren gillar när vattnet grumlas och kommer kanske då?
            sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Testa att lägga i ett gäddmete nästa gång du metar där... Kliver det på en 5kgs gädda efter 2 min så vet du varför du har haft så kasst fiske Jag säger inte att det är så men det kan vara så att det är en gädda som bor precis där du fiskar och det är såklart inte positivt!

Kommentera

Jag skulle testa på 1m först och mäska på med lite strömäsk mäsk runt omkring och en stor boll vid flötet.
                Testa dig fram !

Dom platserna jag vill sitta på är väll typ ett näckrosbälte eller så...
                Väljer på plats inget Favoritställen direkt.
                Keep talking about me, You are just making me famous..
                MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Testa att lägga i ett gäddmete nästa gång du metar där... Kliver det på en 5kgs gädda efter 2 min så vet du varför du har haft så kasst fiske Jag säger inte att det är så men det kan vara så att det är en gädda som bor precis där du fiskar och det är såklart inte positivt!
                  HAHAHAHA sant de där !
                  Så är de i rassa hela tiden,ett gäddmete underlättar :P
                  www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
                    HAHAHAHA sant de där !
                    Så är de i rassa hela tiden,ett gäddmete underlättar :P
                    Haha det vet ju du

OT: anledningen till att man vill sitta vid näckrosbälten är ju att där finns det ofta vegetation kring botten också. Om vattnet inte är glasklart så kanske man har svårt att se den vegetationen och då sätter man sig vid näckisarna för att där finns det antagligen bottenvegetation. Men många ställen har ju inga näckisar alls.

Kommentera

Haha det vet ju du
                      Jo tack !dom där jävla gäddjävlarna förstörde mitt fiske,ville ju ha den stoooora rudan som rullade !!
                      www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                      29 svar
                      4 914 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76