Sutare spotting - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sutare spotting

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sutare spotting

Tjena
    Tänkte bara delge mig lite av en liten story.

Varje morgon går jag runt en lite sjö (Råstasjön fiskeförbud råder). Jag är ingen metare själv.

Men det jag har sett när jag knallar runt sjön kanske är av intresse för andra. På speciellt 1 ställe har jag vid flertalet tillfällen sett fisk som är uppe och vältrar sig i ytan verkar vara av hyfsad storlek också. Har gissat att det är sutare eller i alla fall funderat över det. Varför gör dom så? Lek?

Men i alla fall idag fick jag det bekräftat att det finns hyfsat stora i sjön i alla fall. Gick över en lite bro hunden stanna och gjorde sitt och jag kikade ut över vattnet. Hyfsat grunt var det och ser en redig skugga med den klassiska sutarlooken. Jäklar vad fint den gled runt i vattnet skulle tippa på att den var runt 50 cm lång men vatten är vatten och det är svårt att avgöra. När den upptäckte att den blev iaktagen begav den sig snabbt ut på djupare vatten med följden att en kraftig virvel skapades. Även utan att vara specimenmetare så kan jag säga att det var surt att komma hem och glida iväg till jobbet.......

Ja, ja ville bara skriva av mig lite och som sagt varför vältrar dom sig sådär i ytan?

Skitfiske
    /cobol

Råstasjön sitter ju ihop med Lötis å där finns det rätt gott om karp. Iom att de varit där i många många år o Sundbybergs kommun satte ut karp flera år i rad (som slutligen hamnade i Lötis) borde det finnas karp även i Råstasjön.

Nån av fiskeklubbarna (Sundbybergs FF eller liknande) hade tills för några år sen delvis tillstånd att fiska i Råsta men det drogs in av kommunen.

Med detta sagt ville jag vbara säga att det gigantiska o sutarliknande du sett mycket väl kan vara sutare, men är det större än säg 50-60 cm skulle jag gissa på karp...
    [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
    -Ta med skräpet hem.
    -Var ödmjuk.
    -Njut. Sluta hetsa o stressa.
    -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]

http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

Kommentera

Tror det var Karp du såg.
      Har fiskat en del i råstasjön i mina yngre dagar ( jo jag vet. tjuvfiske. menmen) mest efter gädda,
      och då såg vi grymt mkt karp/sutare, bra "size på det" också.

Roligaste var att gå länge lilla kanalen mellan Råstasjln och Lötsjön, vid golfängarna. såg man stora karpar simma omkring, halva ryggen var ovanför vattenytan ibland..riktigt fräckt!

Kommentera

Finns stora sutare i råstasjön så de kan mycket möjligt varit en sutare !
        Sen finns de ju carps som dom andra ha sagt också.
        Men tror att de var en sutare du såg.
        Keep talking about me, You are just making me famous..
        MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
        www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
        29 svar
        4 886 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sundström76