Meta gädda med hottad hot dog? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Meta gädda med hottad hot dog?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Meta gädda med hottad hot dog?

Hallo där, jag har under en längre tid velat dra en gädda på bottenmete med hot dog, allt startade som ett vad med några polare förut fast det vart aldrig nått av det.
    Men jag har fortfarande inte kunnat släppa tanken. Om vi säger att man poppar upp den en bit från botten, kör typ lite squidolja i den, och kanske lite glitter på krokarna. vad tror ni, finns det nån chans i världen att nån korvsugen gädda skulle komma?
    varför jag frågar först och inte bara gör det är för att det känns lite halv tråkigt att sitta ett pass med bara hot dogs på krokarna

mvh Lirk

Ursprungligen postat av lirk Visa inlägg
    Hallo där, jag har under en längre tid velat dra en gädda på bottenmete med hot dog, allt startade som ett vad med några polare förut fast det vart aldrig nått av det.
    Men jag har fortfarande inte kunnat släppa tanken. Om vi säger att man poppar upp den en bit från botten, kör typ lite squidolja i den, och kanske lite glitter på krokarna. vad tror ni, finns det nån chans i världen att nån korvsugen gädda skulle komma?
    varför jag frågar först och inte bara gör det är för att det känns lite halv tråkigt att sitta ett pass med bara hot dogs på krokarna

mvh Lirk
    Man får ju gädda på majs så det går säkert

Kommentera

Min morbror hade gädda i akvarium, en polare till honom likaså. När dom tröttnat på att gräva mask så fick gäddorna korv, dom högg och svalde så kör ett popup tackel gärna där det är lite strömt..
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
        Min morbror hade gädda i akvarium, en polare till honom likaså. När dom tröttnat på att gräva mask så fick gäddorna korv, dom högg och svalde så kör ett popup tackel gärna där det är lite strömt..
        jo lite rörelse i vattnat vore ju bra, både för att sprida doften, och lite rörelsa på korven..

måste bara påpeka att jag är fullt seriös med det här, inget plojj.

Kommentera

en kompis har fått gädda på en stor bit FALUKORV,,.

Kommentera

Borde inte tricket vara rörelse?
            Att kasta med en hotdog blir nog knepigt, men dragrodd/trolling borde väl funka?
            Det var inte bättre förr, det är bara värre nu.

Kommentera

jo, men grejen med mete är ju just att se om man kan få dom att hugga på den när den bara är där, alltså bottenmete jag tänker på mest.

Kommentera

komigen nu! några tankar eller eventuellt erfarenheter borde ni ju ha!! över hundra som kollat och enbart några få svar.

Kommentera

Alla kanske inte är lika skruvade som du och väljer att meta med... hmm... kanske fisk istället?

Skojade bara. Har försökt meta med små korvbitar en gång när vi var ute o tältade. Hittade ingen mask i den torra jorden. Tänkte att man kunde få på nån abborre men det sket sig för mig.

Ta med två spön ut. Ett som du står o spinfiskar/jerkar med och ett du kör korven på. Då blir det ju ingen misslyckad dag även om du inte skulle få nåt på korven.

Kommentera

Trä korven på en liten motor med propeller och låt den köra runt i en lekvik, akta bara så inte Försvarsmakten i form av kustjägarna tar din kreation som en torped... kan bli kladdigt då!

/MT
                    Ps, sätt på baitrunnerfunktionen också!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37
                    5 svar
                    1 882 visningar
                    0 gillar