Vallgraven Varberg! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vallgraven Varberg!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vallgraven Varberg!

Såg att gräskarparna i vallgraven i varbeg höll på att dö förra året. Är lite nyfiken om dom fick reda på vad det berodde? och dog alla?

Mvh Joakim

Var det inte där vallgravsmonstret höll till i ett par veckor? Kan vara en del av sanningen i så fall ;-)

http://www.hn.se/m_standard.php?id=6...delning_2=169&
    Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Intressant! kan de inte upphäva fiskeförudet. Förbannat sugen på monstret!
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Vart kan man läsa att det är fiskeförbud i Vallgraven?

Var där denna veckan och tittade runt vallgraven och såg ett helt gäng med stora karp bjässar.
        Jag kunde inte se någonstans att det var fiskeförbud inga skyltar eller liknande.

Kom även på en äldre gubbe som fiskade där och han betedde sig väldigt misstänksamt. Han fiskade med en lina som han lindat runt en coca cola flaska, och sedan dolde han den i jackan och hängde på muren som om han tittade på fästningen.
        Sedan plötsligt fick den grisen napp och efter 3 rusningar landade han en karp på 5-6kg som han snabbt plockade upp och slängde i buskarna. Efter det att han rullat in linan runt flaskan kröp han snabbt i bland buskarna och slängde ner karpen i en systembolags kasse, där bara halva fisken fick plats, sedan la han benen på ryggen och försvan illa kvickt där jag och ett 20tal åskådare hade samlats för att se detta spektakel.

Efter dramat visade det sig att min en dotter fotograferat honom med sin kameramobil, ifall det skulle behövas som "evidence".

Men som sagt efter en rundvandring efter att han fiskat upp denna fisk, så kunde jag inte se någonstans att det skulle vara förbjudet.

Kommentera

AJAJAJ på fingrarna när en 5-6 kg karp sätter fart åt andra hållet och man enbart håller i lina :S

Kommentera

Jag tror nog att han slickade sina sår efter det att han kom till sin bil eller vart han nu försvann.
            Han såg inte det minsta road av att en hel hop med folk som stog och tittade på när han drog upp fisken. Vid rusningarna höll han emot nåfon sekund sedan bara släppte han linan vilket jag kan förstå, men karpen stannade ganska omgående.

Kommentera

Lite misstänkt - sprang iväg med karpen i en bolagspåse.Låter nästan som att karpen skulle hamna på middagsbordet.
              Vad var det för typ av farbror,utseende? Finns ju endel som äter karp.

Kommentera

den personen som fiskade karp lät som att det var en uteliggare.

vad jag vet så är det fiske-förbud i varbergs fästning förutom några få dagar då det är en fisketävling där,

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
                  den personen som fiskade karp lät som att det var en uteliggare.

vad jag vet så är det fiske-förbud i varbergs fästning förutom några få dagar då det är en fisketävling där,
                  Vad är det för tävling? Har undgått mig helt.

Kommentera

många karpar har flyttats därifrån till andra sjöar ;o)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                    29 svar
                    4 872 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37