karp! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

karp!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• karp!

Hej börjar bli mer och mer intresserad av karp fiske fundera mäst på om det finns nå karp sjöar i närheten lr hur långt man måste åka för att fiska karp bor i borlänge dalarna..

C&R så klart
    Fiskens grav är gäddans mun och gäddans grav är inte i soptunnan. Skit fiske på er alla.

det ska finnas karp i borlänge, men jag vet inte exakt var. men hitttar du något vatten så hänger jag gärna med och fiskar.
    does it smell like bitchslap? 'cos that´s what i´m cooking'

Kommentera

låter bra =) får kolla upp det lite mer då =)
      Fiskens grav är gäddans mun och gäddans grav är inte i soptunnan. Skit fiske på er alla.

Kommentera

Jag är oxå sugen på o testa karp vatten i borlänge =) Bor i Småland nu och har mitt hemma vatten här nere me bra fiske

Men är född och upp växt i Borlänge =)

Kommentera

Det har fångats i alla fall fångats en del karpar i södra Dalarna på 80-talet. Det läste man i alla fall om i FJ på den tiden det skrevs mycket om mete. Vad jag minns var det självproducerande fisk. Alltså en tidig inplantering/rymning för flera hundra år sedan och att fisken sedan fortplantat sig. Med andra ord: troligen en ganksa grund sjö. Tror t.o.m att jag läst att Linné skrev om karp i Gagnef.... men det var som sagt ett tag sedan det också :=)
          Mete framför allt!
          www.Metetorget.com

Kommentera

Kolla dammarna bakom Lidl.

Kommentera

Ursprungligen postat av benste Visa inlägg
              Det har fångats i alla fall fångats en del karpar i södra Dalarna på 80-talet. Det läste man i alla fall om i FJ på den tiden det skrevs mycket om mete. Vad jag minns var det självproducerande fisk. Alltså en tidig inplantering/rymning för flera hundra år sedan och att fisken sedan fortplantat sig. Med andra ord: troligen en ganksa grund sjö. Tror t.o.m att jag läst att Linné skrev om karp i Gagnef.... men det var som sagt ett tag sedan det också :=)

Du kan inte dra dig till minnes vart????
              Är en dell i dalarna på somrarna, vore toppen att ha en karpsjö att besöka.

Kommentera

Hade jag vetat var så hade jag skrivit det. Som allt med karpfiske, nu som då, var det smussel och hemligt.

De som hittade sjöarna lyckades på något sätt få reda på det. Antingen var det någon lokalbo som visste något eller så kollade de med länsstyrelsen och fiskerikonsulenten. Det finns inga enkla sätt och ni lär inte bli "Curlade" till vatten. Håll öronen öppna.

Bor man på plats kan man starta ett "syndikat" och plantera in några fiskar.
                Mete framför allt!
                www.Metetorget.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                29 svar
                4 883 visningar
                0 gillar