Method feeder Gbg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Method feeder Gbg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Method feeder Gbg

Jag har nyss börjat med method feeder och jag behöver lite hjälp med att hitta bra ställe där jag kan fiska brax. Jag har provat säveån men resultaten var inte så bra (bara 2st). Har ni tips på några bra ställe där man kan fiska brax i Gbg och vilken bete skulle ni rekommendera ?

Stensjön, delsjöarna och vallgraven håller rätt gott om braxen. Nu använder jag inte method-feeder utan glidande feederkorg, men jag brukar köra mask eller en cocktail med både mask och majs på kroken, sen majs och maggots i mäsket, eventuellt småbitar av mask även där samt en liten skvätt "karamell-arom" som jag inte minns exakt vad dem heter. Sensas vill jag minnas att det är iaf. Har funkat prima för mig!

Kommentera

Ursprungligen postat av kenwald Visa inlägg
      Stensjön, delsjöarna och vallgraven håller rätt gott om braxen. Nu använder jag inte method-feeder utan glidande feederkorg, men jag brukar köra mask eller en cocktail med både mask och majs på kroken, sen majs och maggots i mäsket, eventuellt småbitar av mask även där samt en liten skvätt "karamell-arom" som jag inte minns exakt vad dem heter. Sensas vill jag minnas att det är iaf. Har funkat prima för mig!
      Någon speciell plats vid delsjöarna? Skulle den lilla "ån" mellan dem fungera?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37
      5 svar
      1 881 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg mcb
      av mcb