Äntligen dax för Sikmete ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Äntligen dax för Sikmete !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Äntligen dax för Sikmete !

Tänkte dra iväg med två nybörjarkompisar imorgon så man får hoppas på bra fiske. Känns som det var evigheter sedan jag var ute sist och fiskade så det ska bli jäkligt skönt att komma hemifrån en stund.

Fiskegrejerna ligger framme så det är bara hoppas jag lyckas hitta lite mask imorgon bitti. Annars får Sikarna nöja sig med räkor ... borde ju funka det med.

Några fler som ska ut och jaga sik i helgen ? Vore kul att höra hur det gått sedan.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

sannegården

Var har du tänkt å fiska MR master ?
    funderar på om det är någon Göteborgare som vet om det finns någon sik inne i älven runt sannegården nu, med tanke på den knepiga vintern annars får det bli lite vittling fiske där istället
    ha de godis mvh Håkan
    sigpic

Kommentera

Vi ska ha sikfisketräff i SK-ÅL imorgon i Kalmarsund. Det är inte så vanlig med sik över kilot här nere numera men med lite flyt ska vi väl kunna lirka upp nån.
      Jag har provat räk som bete nån enstaka gång. Vore kul att höra om ni får något på det.

Kommentera

jag själv har räka eller småbitar av räka som bete nr 1 till just sik iaf när det gäller fiske i å/älv.har provat allt från maggot till sillbitar men räka ger överlägset flest napp.
        UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
        minken.bloggsida.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av girren33 Visa inlägg
          Var har du tänkt å fiska MR master ?
          funderar på om det är någon Göteborgare som vet om det finns någon sik inne i älven runt sannegården nu, med tanke på den knepiga vintern annars får det bli lite vittling fiske där istället
          ha de godis mvh Håkan
          Tänkte åka ut till skärgården utåt Nynäshamn så vi får se hur det går. Det är ju ganska tidigt på året så jag vet inte hur mycket Sik som är där på ställena nu ... fast det får man ju inte veta om man inte åker dit.

Dax att dra ut och leta mask snart så man kan sticka iväg sen.

Kommentera

Sik!

Här i Västervik är sikfisket igång för flera veckor sedan. Tänkte jag skulle åka ut en sväng och fiska sik idag. Det blir att meta med mask. Tyvärr är det ganska ovanligt med riktigt stora sikar här. Man får vara glad om man får någon på dryga kilot och ibland kan det komma upp en 2 kilos.
            Om man går tillbaka förr i tiden så togs det ju mycket storsik här i Västervik och Lucerna var ett riktigt hot spot, där det togs 3 -4 kilos sikar!
            Men det var då det!

Kommentera

Hrrmm ... vet inte hur jag ska säga det här ... men ... det blev inte ens ett litet pill på betena. Men vi hade iallafall mysigt i solen och vid brasan. Blev lite goda grillade korvar med räksallad. *mums*

Får nog köpa lite fisk för att inviga röken ... haha ! Närå, kanske blir en sväng imorgon också. Vi får se.

Kommentera

ingen mer än jag som upplever att sikarna nästintill alltid är djupt krokade? mycket irriterande. blir hairrig nästa gång, blev 8 mindre sikar idag.
                does it smell like bitchslap? 'cos that´s what i´m cooking'

Kommentera

I Gavleån möjligen ezox? Var i Gävle och hälsade på morsan idag, tyckte jag såg några metare.

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
                    Hrrmm ... vet inte hur jag ska säga det här ... men ... det blev inte ens ett litet pill på betena. Men vi hade iallafall mysigt i solen och vid brasan. Blev lite goda grillade korvar med räksallad. *mums*

Får nog köpa lite fisk för att inviga röken ... haha ! Närå, kanske blir en sväng imorgon också. Vi får se.
                    Pröva runt gålö istället, där brukar det hugga. Jag har varit sjuk i en vecka nu ,förkyld eller flunsan, otroooligt irriterande. Allt är klart spön , tackel mm....Suuuuck. Vill sika nu!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                    29 svar
                    4 883 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37