Vet ngn ett ställe i stockholm där man kan köpa lite betesfisk? Fryst alltså. Ska ut och meta lite gädda och gös i helgen men senaste passet blev ett sånt jävla fiasko då jag inte fick tag i betesfisk och alltihop sket sig. Skulle vilja undvika detta nästa gång, så köper helst i förväg. I värsta fall, hur ska jag fiska upp i lite betesfisk nu när det är så jädra kallt?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Få tag i betesfisk
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av mattias51514 Visa inläggVet ngn ett ställe i stockholm där man kan köpa lite betesfisk? Fryst alltså. Ska ut och meta lite gädda och gös i helgen men senaste passet blev ett sånt jävla fiasko då jag inte fick tag i betesfisk och alltihop sket sig. Skulle vilja undvika detta nästa gång, så köper helst i förväg. I värsta fall, hur ska jag fiska upp i lite betesfisk nu när det är så jädra kallt?
För vara mörten i 10 l plasthinkar med lock på samt hål i locket så att du kan byta vatten smidigt.
Skitfiske!Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
-
Ursprungligen postat av mattias51514 Visa inläggVet ngn ett ställe i stockholm där man kan köpa lite betesfisk? Fryst alltså. Ska ut och meta lite gädda och gös i helgen men senaste passet blev ett sånt jävla fiasko då jag inte fick tag i betesfisk och alltihop sket sig. Skulle vilja undvika detta nästa gång, så köper helst i förväg. I värsta fall, hur ska jag fiska upp i lite betesfisk nu när det är så jädra kallt?
Kommentera
-
En liten smidig mjärde/mörtstuga gör du enkelt själv. Lite hönsnät + najtråd + buntband är det enda som behövs i princip.
Så här har jag gjort:
Klipp av en bit hönsnät kanske 1-1,5m, ungefär lika mycket najtråd x 3. Sen gör du 3 cirklar av najtråden, fäster 2 av dessa på hönsnätets kortsidor och en i mitten med buntband så du får en cylinder. Tänk på att ha en öppning som ligger lite om lott så du kan vika in hönsnätet en bit så att fisken kommer in enkelt men inte ut. Sen klipper du till ett par ändar att sätta på cylinders sidor. det är bra om du har så du kan öppna upp ena kortsidan för att enkelt tömma den.
Jag har tagit lite inspiration till min egen av bl.a. den sida som länkas nedan. Den är lite mer avancerad men nog mer hållbar än min lösning. Jag tog vad jag hade hemmaNu är det ismetetider och då behövs det betesfisk! Visst man kan köpa sill, makrill osv i mataffärerna och dessa beten fungerar riktigt bra. Men vill man ha tag i framförallt mört som de flesta anv…Senast ändrad av Placebos; 2021-04-21, 08:03.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Placebos Visa inläggEn liten smidig mjärde/mörtstuga gör du enkelt själv. Lite hönsnät + najtråd + buntband är det enda som behövs i princip.
Så här har jag gjort:
Klipp av en bit hönsnät kanske 1-1,5m, ungefär lika mycket najtråd x 3. Sen gör du 3 cirklar av najtråden, fäster 2 av dessa på hönsnätets kortsidor och en i mitten med buntband så du får en cylinder. Tänk på att ha en öppning som ligger lite om lott så du kan vika in hönsnätet en bit så att fisken kommer in enkelt men inte ut. Sen klipper du till ett par ändar att sätta på cylinders sidor. det är bra om du har så du kan öppna upp ena kortsidan för att enkelt tömma den.
Jag har tagit lite inspiration till min egen av bl.a. den sida som länkas nedan. Den är lite mer avancerad men nog mer hållbar än min lösning. Jag tog vad jag hade hemma
Kommentera
-
Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
Butiker som säljer orientalisk mat brukar ha intressanta saker i frysdisken.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av husbehov Visa inläggHäruppe så säljer granngården fryst mört. Kanske hos dig med.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mattias51514 Visa inläggVet ngn ett ställe i stockholm där man kan köpa lite betesfisk? Fryst alltså. Ska ut och meta lite gädda och gös i helgen men senaste passet blev ett sånt jävla fiasko då jag inte fick tag i betesfisk och alltihop sket sig. Skulle vilja undvika detta nästa gång, så köper helst i förväg. I värsta fall, hur ska jag fiska upp i lite betesfisk nu när det är så jädra kallt?Senast ändrad av Benjamin S; 2021-04-22, 21:10.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
|
29 svar
4 886 visningar
0 gillar