Bära betesfisk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bära betesfisk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bära betesfisk

Är det någon som har förslag på hur man kan bära betesfisk effektivt? Jag fiskar ofta aktivt och går då långa sträckor (och långa sträckor mellan parkering och fiskeplats) så jag har tröttnat på att bära runt på stora spannar med bete i - jag skulle gärna ha en ryggsäcks-lösning på det hela men jag kan inte komma på något vettigt...

använd en ryggsäck med stålram och spänn fast hinken! lite vatten + syrepump= smidigt! Eller? hehe! även jag e nyfiken på lösningar!!!!!
    SKÅNELAINEN SINAPPI

Kommentera

Jag tror nog den bästa lösningen är en en kälke/pulka . Ett skvalpande spann på ryggen låter inte nyttigt..
      http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Ursprungligen postat av Abelsson Visa inlägg
        Jag tror nog den bästa lösningen är en en kälke/pulka . Ett skvalpande spann på ryggen låter inte nyttigt..
        Jag syftar inte på isfiske utan på trotting fiske i strömmande vatten (det finns lock till EN del spannar också...)

Ursprungligen postat av NinjaLinus Visa inlägg
        använd en ryggsäck med stålram och spänn fast hinken! lite vatten + syrepump= smidigt! Eller? hehe! även jag e nyfiken på lösningar!!!!!

Det lär väl bli det i brist på annat men det ska ju helst gå att komma åt fisken smidigt samtidigt som man helst ska kunna ställa ifrån sig den utan att göra en massa åtgärder som att spänna loss en spann från en ram osv... Sen skulle jag gärna kunna packa resten av prylarna i samma anordning... Många krav

Kommentera

[QUOTE=CalleX;245486]Jag syftar inte på isfiske utan på trotting fiske i strömmande vatten (det finns lock till EN del spannar också...)

Jag är väl medveten om att det finns lock till spann... har själv ett par stycken faktist... Det jag tänkte på var påfrestningarna på ryggen av det skvalpande vattnet, i spannet med lock Tog förgivet att det va isfiske som va aktuellt.. sorry..

//Abel
          http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

skaffa vattendunk med stort skruvlock finns som du får ner en normalhand i
            spänn fast den på en ryggsäcksram eller stoppa ner den i ryggsäcken
            har sett 5-10 litersdunkar med stora lock
            Senast ändrad av Gruvis; 2007-02-25, 03:46. Anledning: tillägg om dunkstl

Kommentera

Ursprungligen postat av Gruvis Visa inlägg
              skaffa vattendunk med stort skruvlock finns som du får ner en normalhand i
              spänn fast den på en ryggsäcksram eller stoppa ner den i ryggsäcken
              har sett 5-10 litersdunkar med stora lock

Inte aktuellt med de betesfiskar jag fiskar med...möjligtvis ett alternativ till borremetet dock - ska undersökas!

Kommentera

Råkade snubbla över en annons på attitudebaits idag och kom att tänka på din tråd... kolla in denna sidan...

/Lazinko

Kommentera

Ursprungligen postat av Lazinko Visa inlägg
                  Råkade snubbla över en annons på attitudebaits idag och kom att tänka på din tråd... kolla in denna sidan...

Tänkte precis föreslå Prologics bete"hinkar".
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Lazinko Visa inlägg

tack för tanken - det uppskattas
                    Jag har känt på en sådan och den är bara marginellt bättre att bära än en hink... och man kan inte ha den på axeln eller på ryggen så den blir i princip lika jobbig att bära långt som något annat...tyvärr

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                    29 svar
                    4 909 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37