Är det någon som har förslag på hur man kan bära betesfisk effektivt? Jag fiskar ofta aktivt och går då långa sträckor (och långa sträckor mellan parkering och fiskeplats) så jag har tröttnat på att bära runt på stora spannar med bete i - jag skulle gärna ha en ryggsäcks-lösning på det hela men jag kan inte komma på något vettigt...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bära betesfisk
Collapse
X
-
Jag tror nog den bästa lösningen är en en kälke/pulka . Ett skvalpande spann på ryggen låter inte nyttigt..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Abelsson Visa inläggJag tror nog den bästa lösningen är en en kälke/pulka . Ett skvalpande spann på ryggen låter inte nyttigt..
Ursprungligen postat av NinjaLinus Visa inlägganvänd en ryggsäck med stålram och spänn fast hinken! lite vatten + syrepump= smidigt! Eller? hehe! även jag e nyfiken på lösningar!!!!!
Det lär väl bli det i brist på annat men det ska ju helst gå att komma åt fisken smidigt samtidigt som man helst ska kunna ställa ifrån sig den utan att göra en massa åtgärder som att spänna loss en spann från en ram osv... Sen skulle jag gärna kunna packa resten av prylarna i samma anordning... Många krav
Kommentera
-
[QUOTE=CalleX;245486]Jag syftar inte på isfiske utan på trotting fiske i strömmande vatten (det finns lock till EN del spannar också...)
Jag är väl medveten om att det finns lock till spann... har själv ett par stycken faktist... Det jag tänkte på var påfrestningarna på ryggen av det skvalpande vattnet, i spannet med lockTog förgivet att det va isfiske som va aktuellt.. sorry..
//Abel
Kommentera
-
-
Ursprungligen postat av Gruvis Visa inläggskaffa vattendunk med stort skruvlock finns som du får ner en normalhand i
spänn fast den på en ryggsäcksram eller stoppa ner den i ryggsäcken
har sett 5-10 litersdunkar med stora lock
Inte aktuellt med de betesfiskar jag fiskar med...möjligtvis ett alternativ till borremetet dock - ska undersökas!
Kommentera
-
Råkade snubbla över en annons på attitudebaits idag och kom att tänka på din tråd... kolla in denna sidan...
/Lazinko
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Lazinko Visa inläggRåkade snubbla över en annons på attitudebaits idag och kom att tänka på din tråd... kolla in denna sidan...
sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Lazinko Visa inläggRåkade snubbla över en annons på attitudebaits idag och kom att tänka på din tråd... kolla in denna sidan...
Jag har känt på en sådan och den är bara marginellt bättre att bära än en hink... och man kan inte ha den på axeln eller på ryggen så den blir i princip lika jobbig att bära långt som något annat...tyvärr
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
|
29 svar
4 909 visningar
0 gillar