Bottenmete efter lake - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bottenmete efter lake

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bottenmete efter lake

Har vi några fler här på forumet som bottenmetar efter lake så länge det är isfritt?

För egen del tycker jag det är bland det mest spännande fisket i december månad(och med lite tur även resten av säsongen, beroende på plats). Fiskar enbart i Mälaren förutom möjligtvis en avstickare eller två inne vid Stockholms ström.

Brukar köra med två spön, paternoster tackel och mestadels levande/död mört som bete.

Se om vi kan fylla tråden med lite tips, tankar & idéer?

God fortsättning så länge!

// Lucas, Stockholm fishing

Mvh,
    Lucas

"Stockholm Fishing" @ Facebook

Ursprungligen postat av bushwakko Visa inlägg
    Har vi några fler här på forumet som bottenmetar efter lake så länge det är isfritt?

För egen del tycker jag det är bland det mest spännande fisket i december månad(och med lite tur även resten av säsongen, beroende på plats). Fiskar enbart i Mälaren förutom möjligtvis en avstickare eller två inne vid Stockholms ström.

Brukar köra med två spön, paternoster tackel och mestadels levande/död mört som bete.

Se om vi kan fylla tråden med lite tips, tankar & idéer?

God fortsättning så länge!

// Lucas, Stockholm fishing
    Något bottenmete efter lake har jag inte fiskat men däremot så har jag pimplat lake från is medan jag bodde i Huskvarna. Här har du en storry från den tiden.

"I början på jan.-80 så blev jag kontaktad av en nattvakt som jobbade åt Securitas o var ofta på Husqvarna. Han visste att jag fiskade mycket o frågade mig om jag var intresserad av lakefiske uppe i Ylen, no Huskvarna som även är en känd gössjö av klass. Jag fick ta med mig kompisar/fiskeklubben FK Gliet upp dit o vi fick fiska gratis för bönderna/vattenägarna var rädda om kräftorna i sjön därav gratis fiske. Jag förankrade detta inom några medlemmar i klubben samt styelsen för för klubben samt fick sprida det vidare till andra närbelägna fiskeklubbar. Första resan gick dit i feb. -80 och napp fick vi direkt. Jag o en annan kille med varsinn mindre lake första kvällen, och fler blev det senare på kvällen. Den vintern var det rejäl is på sjöarna så det var ingen risk att gå igenom. Ca 3-3,5 dm is hade vi på sjön. Vi hade med oss en stor jutesäck med ved så att vi kunde gå in o värma oss o fika vid brasan. Det här var populärt bland fiskarna o jag fick många ryggdunkar för att ha ordnat med detta. Alltid kul med lite uppskattning."
    Jag t. v på fotot.
    Click image for larger version

Name:	20191123_072130 1.jpg
Views:	422
Size:	60,1 KB
ID:	2530388
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
      29 svar
      4 877 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Sundström76  
      Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37