Finns det något smart sätt att få mindre döda beten att bli snabbflytande så att man kan fiska dessa som en flytande jigg? Jag kommer på två metoder, det första är att injicera luft i fisken och det andra är att använda en tämligen stor flytande huvud. Man kapar huvudet på fisken och sätter dit ett flytande jigghuvud, kanske i en gräll färg. Det bör gå med mindre betesfiskar under 10 cm.
Nästa fråga, hur tillverkas man egna flytande jigghuvuden? Vilken vätska ska man hälla i formen? Jag förstår att man börjar med att snida en form i trä, sedan så gör en avgjutning men vilken vätska häller man i? Innan jag sätter igång med något ska jag testa själva konceptet med ett flöte eller en bit kork i lämplig storlek. Jag behöver "proof of cocept". Något fult men fullt funktionellt
Nästa fråga, hur tillverkas man egna flytande jigghuvuden? Vilken vätska ska man hälla i formen? Jag förstår att man börjar med att snida en form i trä, sedan så gör en avgjutning men vilken vätska häller man i? Innan jag sätter igång med något ska jag testa själva konceptet med ett flöte eller en bit kork i lämplig storlek. Jag behöver "proof of cocept". Något fult men fullt funktionellt
Kommentera