Marinera majs - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Marinera majs

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
    Hur gör du? Har mig veterligen aldrig kastat av ett majskorn
    Ja du. Slänger ut skiten försiktigt men ändå har det en tendens att åka av. Visserligen har jag en tendens att köpa b exemplar.

Kommentera

Gröna jätten!

Tycker jag är den bästa majssorten överlag men lite dyrare! Jag köper gärna stora billiga burkar o gödslar lite extra istället!

Kommentera

jag köpte gröna jätten sallads majs, som jag tömde på vatten, sedan bytte jag ut vätskan mot energy flytande extrakt. la det i en glasburk och skruvade åt hårt. nu har majsen legat i burken i 5 månader, inget fel på majsen ser kanon god ut! kommer bli toppen till ruda metet till sommaren.
        Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

Tycker Eldorados majs är överlägsen,,stora fina korn. Ingefära har fungerat helt ok till sutarmetet för mig,, även anis är bra.
          På jakt efter 15+

Kommentera

Ursprungligen postat av speeedo Visa inlägg
            Har någon något bra tipps på att få kornen att sitta kvar på kroken då mina har en tendens att åka av. Flera majssorter är prövade.
            Ett par droppar med bittermandelsmak härdar majskornen och gör dem fastare - testa det - ger ju dock en rejäl smak också men jag märkte ingen större skillnad (kanske något positiv) på id i höstas

Tack för alla tips! FLER FLER FLER!!!

vad är Worcestershire sauce? Var hittar man det i hyllorna?

Kommentera

Jag kör gärna på den sämsta skräpmajsen som går att hitta. De är ofta hårdare korn som klarar attacker från de mindre firrarna bra och sitter som gjutna på kroken!
              Every day is like a saturday night.

Kommentera

Jag tycker Icas är bra. De är billiga, fasta, stora, samt att de har öppnare på burken (HATAR att glömma öppnare, skära upp burk med kniv osv, been there done that)

Honung som någon skrev har jag kört flera ggr och det funkar bra iallaf på sutare.

Bittermandel kan nog rocka fett, jag har bakat bittermandelboilies + pellets som jag ska pröva nu i år. Har stora förhoppningar på dom!

En smak du borde kunna pröva är tandorii. Det är en indisk kryddblandning som färgar kyckling/kött osv rött och ger en stark (och jävligt god :P) smak.

Kan nog vara ballt att köra på majs eftersom det lär bli fint färgat också.

Curry finns i röd variant också.

Paprikakrydda, kan funka, även den är starkt röd.

Kommentera

Jag gör som keff alltså häller dipp och majs i glasburk. Signum/Konsum och zoom har majs i glasburkar och då är det bara att hälla i dipp eller flavour direkt. Det fina med detta är att de håller sig extremt länge och verkligen drar åt sig smak och doft.
                  Nä jag stoppat majsen i frysen ihop med smaker brukar den få skum konsistens efter ett tag och bli skrynklig torr och tråkig.
                  Det är ju så att om man fryser saker så drivs vattnet ut ur dem. Det är därför man kan torka kläder utomhus lika effektivt som på sommaren trots att det är minusgrader.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pallebrax Visa inlägg
                    Jag gör som keff alltså häller dipp och majs i glasburk. Signum/Konsum och zoom har majs i glasburkar och då är det bara att hälla i dipp eller flavour direkt. Det fina med detta är att de håller sig extremt länge och verkligen drar åt sig smak och doft.
                    Nä jag stoppat majsen i frysen ihop med smaker brukar den få skum konsistens efter ett tag och bli skrynklig torr och tråkig.
                    Det är ju så att om man fryser saker så drivs vattnet ut ur dem. Det är därför man kan torka kläder utomhus lika effektivt som på sommaren trots att det är minusgrader.
                    Samtidigt drivs vätskan in när den tinar. Alltså för att få ultimat uppsugnad bör man frysa in dom utan att tillsätta smakerna. Sen tina upp dom på typ papper eller kökshandduk, och sen boosta dom.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pallebrax Visa inlägg
                      Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                      Samtidigt drivs vätskan in när den tinar. Alltså för att få ultimat uppsugnad bör man frysa in dom utan att tillsätta smakerna. Sen tina upp dom på typ papper eller kökshandduk, och sen boosta dom.

Jag tror att iskristallerna luckrar upp vävnaderna så att smakämnena kommer djupare in...men det spelar ingen roll - jag vill lätt dra åt mig lämpliga påsar för dagen...och jag tänker inte köpa dyra flavours i så stora kvantiteter att jag kan ha majsen stående i det... (drygt 2kg majs...)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                      29 svar
                      4 886 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37