Marinera majs - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Marinera majs

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Marinera majs

Jag har idag inhandlat en jätteburk majs som jag hade tänkt dela upp i små portioner och frysa in tillsammans med några olika smakämnen...
    Jag har tänkt att jag åtminstone ska ha några bittermandel portioner och några vanilj (har inhandlat en vaniljstång som jag hade tänkt göra ett avkok tillsammans med en massa socker).

Huvudidén var vaniljmajs till vårens och sommarens braxmete men har man 2kg majs så kan mna ju testa lite annat också
    Har ni förslag så skulle jag vara jättetacksam - även schyssta kombinationer (och om ni har specifika "artsmaker"!)!

Ursprungligen postat av CalleX Visa inlägg
    Jag har idag inhandlat en jätteburk majs som jag hade tänkt dela upp i små portioner och frysa in tillsammans med några olika smakämnen...
    Jag har tänkt att jag åtminstone ska ha några bittermandel portioner och några vanilj (har inhandlat en vaniljstång som jag hade tänkt göra ett avkok tillsammans med en massa socker).

Huvudidén var vaniljmajs till vårens och sommarens braxmete men har man 2kg majs så kan mna ju testa lite annat också
    Har ni förslag så skulle jag vara jättetacksam - även schyssta kombinationer (och om ni har specifika "artsmaker"!)!
    Om du nu nödvändigt skall smaksätta på det sättet så ere ju bara att ta några droppar från alla burkar smaktillsatser du har hemma.

Har gjort så några gånger, men dom ligger fortfarande i frysen Curry, och "Brödkryddor" skall tydligen funka fint, det var vad jag testade på den tiden iaf
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
      Om du nu nödvändigt skall smaksätta på det sättet så ere ju bara att ta några droppar från alla burkar smaktillsatser du har hemma.

Har gjort så några gånger, men dom ligger fortfarande i frysen Curry, och "Brödkryddor" skall tydligen funka fint, det var vad jag testade på den tiden iaf
      Så du tror att tex monster persuit, vanilj och bittermandel är en het kombo...tveksamt...

Kryddor som anis och curry brukar jag ha i mäsket och då tar jag majs ifrån mäsket till krokbetet...tveksamt om effekten blir bättre av att frysa in på det här sättet...

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX Visa inlägg
        Så du tror att tex monster persuit, vanilj och bittermandel är en het kombo...tveksamt...

Kryddor som anis och curry brukar jag ha i mäsket och då tar jag majs ifrån mäsket till krokbetet...tveksamt om effekten blir bättre av att frysa in på det här sättet...
        Menade att du skulle ta en påse/smak givetvis
        Möjligtvis testa 2/påse

Det jag menar, bättre köpa på sig/göra lite egna dipper och ta med dom ut tillsammans med "natura"majs och sedan dippa efter situationen o.s.v

Har iaf jag kommit fram till att det är fan så mkt smidigare

Det gäller ju att sprida doften/smaken i vattnet för att fisken skall bli intresserad, dom skiter väl i hur majsen "smakar" för då har du redan krokat Tror jag en "färskdippad" majs sprider "blablabla o blablabla" i vattnet vilket gör fisken sugen/nyfiken. Men jag kan ta fel Det kan väl inte vara ngt skräll att folk dippar sina redan smaksatta boilies?
        Senast ändrad av Flodebanan; 2007-02-11, 01:28.
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
          Menade att du skulle ta en påse/smak givetvis
          Möjligtvis testa 2/påse

Det jag menar, bättre köpa på sig/göra lite egna dipper och ta med dom ut tillsammans med "natura"majs och sedan dippa efter situationen o.s.v

Har iaf jag kommit fram till att det är fan så mkt smidigare

Det gäller ju att sprida doften/smaken i vattnet för att fisken skall bli intresserad, dom skiter väl i hur majsen "smakar" för då har du redan krokat Tror jag en "färskdippad" majs sprider "blablabla o blablabla" i vattnet vilket gör fisken sugen/nyfiken. Men jag kan ta fel Det kan väl inte vara ngt skräll att folk dippar sina redan smaksatta boilies?
          Syftet är att jag ska kunna ta en påse redan smaksatta majskorn (eller ett par olika) ur frysen till ett pass UTAN att behöva ta med en massa äckliga dipper eftersom MIN erfarenhet säger att det är ett rent helvete...
          Sen hoppas jag att infrysningen och den långa marineringen får kornen att dofta längre och starkare...

Kommentera

Mitt tips är Worcestershire sauce. Började prova detta i sommras efter ett tips från en kompis. Fungerade faktiskt förträffligt och det skall utforskas mer i vår.

Ha det!

Kommentera

Mitt bästa tips är VITLÖK

Prova blanda en "normalstor" burkmängd med 2 matskedar vitlökspulver!
              Detta ger bra drag i lukten och god spridning när det hanbar i vattnet!
              Helt perfekt på kinkig vitfisk som sett det mesta!
              Även Currypulver är ett hett tips!

Kommentera

Har någon något bra tipps på att få kornen att sitta kvar på kroken då mina har en tendens att åka av. Flera majssorter är prövade.

Kommentera

Ursprungligen postat av speeedo Visa inlägg
                  Har någon något bra tipps på att få kornen att sitta kvar på kroken då mina har en tendens att åka av. Flera majssorter är prövade.
                  Hur gör du? Har mig veterligen aldrig kastat av ett majskorn
                  sigpic

Kommentera

Honung

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                    29 svar