Har hittat ett vatten där det finns riktigt bra med abborre. I sjön finns det bara abborre, sutare, karp och evt. gräskarp. Första gångena vi fiska där jigga vi men det var hopplöst pga. alla mini abborrar som hög på typ varge kasst+ att det är väldigt djupt så spinn är inte att föredra, vi har bara tagit enstaka borrar över 4 hg på spinn. Först trodda vi att det handblade om en tusenbröder sjö men det har visat sej vara felaktigt. 2:a gången vi fiska där så prova vi att sätta på en mini borre på ett mete och efter ca en halvtimme högg en 5 hg. Några dagar senare meta vi upp små mötar och metade med dem. Vi fiska inte länge endå lyckades fick jag en på 1500g. Vi va där vid ett tillfälle senare med men då lyckades vi inte ta någon stor. I sjön kryllar det av kräftor som abborrarna käkar. Jag har tänkt prova om det funkar att meta med kräfta eller räka men är inte säker på om mini borrarna kommer käka upp räkan innan dem stora hinner fram. Skulle vara skönt att slippa släpa på betesfisk varge gång man fiskar där! Nu undrar jag om någon har tips på hur jag skulle kunna gå till väga. Allt från tackel till andra beten! Kanske någon som har erfarenhet av liknande fiske?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Meta storborre
Collapse
X
-
Nar jag fiskar i sanna sjoar sa kor jag enbart med livebait / mort, loja, abborre.... Visst tar det ett tag innan det nappar.... men nastan bara stora man far... Agnet bor vara runt 10cm... Brukar kora med trekrok och snabbt mothugg... Flotmete ar ett maste, finns inget roligare an att se flotet skutta ivag och sedan dyka!!! Finns det nagon brant eller grynna i sjon sa testa dar... Djupet ar svart att saga, olika fran dag till dag... testa en nagon meter under ytan och en nagon meter over botten sa har du snart din dromborre . Lycka till
Kommentera
-
Ursprungligen postat av NinjaLinusstora jiggar!! eller betesfisk!! har ni båt? isf dragrodd med 10cms wobblers!
Lycka till!
Ja stora jiggar är absolut ett alternativ. Betesfisk funkar riktigt bra men ibland är det skönt om man kan slippa allt extra arbete med levande fisk! Nej, båt har vi inte det är igentligen inte någon riktig sjö man kasstar lätt helften av bredden i ett kasst. Wobbler har jag med tänkt men "sjön" är väldigt väldigt djup vet inget exakt djup men säkert över 10 meter på vissa ställen och det är så djupt bara 3-4 meter ut så kanterna är extremt branta så om man inte har snabbsjunkande wobbler tror jag att wobblerfiske är svårt.
Kommentera
-
[QUOTE=FiskeFreakOscar]Ja stora jiggar är absolut ett alternativ. Betesfisk funkar riktigt bra men ibland är det skönt om man kan slippa allt extra arbete med levande fisk! Nej, båt har vi inte det är igentligen inte någon riktig sjö man kasstar lätt helften av bredden i ett kasst. Wobbler har jag med tänkt men "sjön" är väldigt väldigt djup vet inget exakt djup men säkert över 10 meter på vissa ställen och det är så djupt bara 3-4 meter ut så kanterna är extremt branta så om man inte har snabbsjunkande wobbler tror jag att wobblerfiske är svårt.[/QUOTE
är det fiskekort där eller ?
Kommentera
-
[QUOTE=snickarn]Ursprungligen postat av FiskeFreakOscarJa stora jiggar är absolut ett alternativ. Betesfisk funkar riktigt bra men ibland är det skönt om man kan slippa allt extra arbete med levande fisk! Nej, båt har vi inte det är igentligen inte någon riktig sjö man kasstar lätt helften av bredden i ett kasst. Wobbler har jag med tänkt men "sjön" är väldigt väldigt djup vet inget exakt djup men säkert över 10 meter på vissa ställen och det är så djupt bara 3-4 meter ut så kanterna är extremt branta så om man inte har snabbsjunkande wobbler tror jag att wobblerfiske är svårt.[/QUOTE
är det fiskekort där eller ?Senast ändrad av FiskeFreakOscar; 2007-01-10, 19:54.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
|
29 svar
4 883 visningar
0 gillar