bor i landskrona , har allt som behövs förutom riggar och tackel = kan ni rek några och nåra ställen i landskrona som är bästa att fiska tackel och meta kan man flöt meta nån havsfisk i landskrona från kusten ?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiska platfisk/flatfisk
Collapse
X
-
Tjenare, Jag bor också i Landskrona.. I de nybyggda husen vid kajen
Jag har faktiskt inte fiskat på den sidan kajen utan bara på andra sidan. Jag brukar köra med vanligt Pater-Noster tackel och ett sänke på ca 60gr eftersom ibland strömmar det som fan. Jag tycker att det är väldigt dåligt med plattfisk i hamnen och massor med tång, ibland kan man knappt fiska, därför brukar jag mest fiska på Ven ungefär där venbåten lägger till alltså jag tar venbåten dit sen går jag ut längs med kajen och satan vad mycket plattfisk man kan få där... I hamnen i Landskrona har jag slutat fiska... Sist jag var där var det på en tävling Landskrona sportfiske KM och vi landade... sammanlagt 2-3 fiskar tror jag det var... på ca 10 man. De äldre gubbarna i klubben pratar om att det var skitbra i hamnen förr men att det bara e skit nu och att förmodligen tävlingen i hamnen blir flyttad till Ven... Eftersom att det är så dåligt i hamnen i LA
Jag föredrar att fiska med räkor eller borstmask och inte många pärlor/slangar eftersom du får bättre rörelse på ditt bete om du inte har för mycket ''skräp'' på linan.
Och du, Jag har inte msn så du vet..Jag lirar hellre nåt spel eller fiskar än att sitta och chatta
Hoppas att du kan läsa mina Kråkfötter i Paint....
Kommentera
-
Som högst har jag fått 1 skrubba och 1 rödspätta...+ några krabbor då...
Fisket på ven brukar vara på ungefär vid leken (Och en bit innan vintern.. andra tider vet jag inte) ... lite dumt o ta för många vid leken men de hugger som fan man kan få upp till 30 st om man har tur. Retur biljett till ven kostar bara 40 kr och det lägger man väl lätt på ett grymt bättre fiske? Men man kan ju aldrig vara garanterad fisk..Jag fick en torsk också där... på räka och sen har jag sett en som har stått och kastat med 60grammare typ wiggler och han har tagit torsk som fan när han har kastat rätt ut. Men sen kan man ju alltid gå en sväng.. till campingen eller haken och kasta efter torsk men det har jag inte hunnit prova än.
Kommentera
-
Hur stora skubbor har du fått på Ven?
Första gången jag fiskade vid 'nya husen' hann jag knappt kasta ut innan jag fick en skrubba på 880g (finns bland man bilder). Jag vet inte hur stora de brukar vara, men den var fan nästan lika mäktig som en stor ruda!
Kommentera
-
En sida där du har bra om sunder och tackel för plattfisk, men även annat ..e på www.teamlillamy.se
Dom har en riktigt bra sida över fiske i sundet tycker jagSpecimen fishing for life
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
|
29 svar
4 903 visningar
0 gillar