deadbait mete i småland ?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

deadbait mete i småland ?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• deadbait mete i småland ?!

nu har jag varit här nere i småland i en vecka o det har blivit en del fiske men vad fan finns he ingen gädda här nere som tar en snyggt tacklad strömming/sill/mört/löja här ??!?!

nu de senaste 2 dagarna har jag lagt två hel dagars pass o bara lyckats reta 3 mindre "slipsar" till hugg suck o stön , vattnena ja fiska i kanske int är så bra men vad ska jag göra !?

någon som vet av nå bra vatten i krokarna kring smålandstenar?!?

ska nog vara här en vecka till o då vill jag ju lura feting madamerna på mete men var ska jag he mig........

tacksam för alla svar / P
    http://www.screamers.se

ge fan i deadbait, och satsa på levande under ett flöte, eller ro med de döda under ett flöte... fiska ytligt men inte så nära land.
    Måste du trots allt köra dött, så ska du nog satsa på pyttegölar... fråga marcus i KY1 om hans dypölgäddor Om deadbait vet dock jag intet.

Kommentera

Ursprungligen postat av danbanan
      ge fan i deadbait, och satsa på levande under ett flöte, eller ro med de döda under ett flöte... fiska ytligt men inte så nära land.
      Måste du trots allt köra dött, så ska du nog satsa på pyttegölar... fråga marcus i KY1 om hans dypölgäddor Om deadbait vet dock jag intet.
      halloj du kyare =P

nä vad fan det är ganska kul att fiska deadbait o se ifall det skulle kunna funka på större fisk , jobbigt när man inte får tar i levande bete o alla här i småland har ju sliti upp båtarna o ja tyck själv att det är sommar värme men men ....

jo jag har funderat på det också att man kanske skulle satsa stenhårt på det =P

danska marcus ?

Kommentera

Anförskaffa maggot och några dagar till mörtmete, eller skaffa en mörtstuga och fråga en markägare om lov, passa på att fråga om du får låna hans båt och välta i den...

japps, danska marcus - en hint är att han verkar välja plats med omsorg och mäska upp den med bitar av eller hela betesfiskar en tid innan. Sill tror jag funka bäst för han, skicka pm vettja.. han "nick" är marcus krag.

Ps. hur lever livet efter KY då? antar att det är mer stukturerat än på skolan?

Kommentera

Ursprungligen postat av danbanan
          Anförskaffa maggot och några dagar till mörtmete, eller skaffa en mörtstuga och fråga en markägare om lov, passa på att fråga om du får låna hans båt och välta i den...

japps, danska marcus - en hint är att han verkar välja plats med omsorg och mäska upp den med bitar av eller hela betesfiskar en tid innan. Sill tror jag funka bäst för han, skicka pm vettja.. han "nick" är marcus krag.

Ps. hur lever livet efter KY då? antar att det är mer stukturerat än på skolan?
          jo jag har sutti o metat mört medans jag har kört deadbait mete men icket inte en enda jävla fisk grrrr....

å fan så det funkar verkligen att mäska på gädda ? man har hört en del skrönor om detta mäskande efter gädda men bara struntat i det dock kanske man ska ta tag i det hela =P...
          fan va bra då ska jag höra av mig till han o försöka få lite tips om hur man skall gå till väga ,

ja du livet efter ky hmm fick jobb i en sportfiskebutik i lule i junimånad fick vara med o starta upp butiken från scratch så att säga grymt roligt o man lärde sig en jävla massa ,
          synd bara att chef jäveln stängde butiken den 28e oktober så då blev man arbetslös suck o stön o det är jag fortfarande hehe ...
          fiskat har man gjort en jävla massa när man inte har åkt runt festat typ , så ja mycket mer strukturerat än att vara i forshaga hähä...

Kommentera

var nånstans i småland är du, smålandsstenar?? du ska inte uppåt
            http://blogg.gaddajager.se/#home

Kommentera

Ursprungligen postat av dandark
              var nånstans i småland är du, smålandsstenar?? du ska inte uppåt
              tjena du dandark!!!

jag sitter untaför smålandstenar nu faktiskt .

det är väl inte helt omöjligt att ta sig uppåt sverie =P förslag ?!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
              29 svar
              4 883 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sundström76