Mört i Mönsterås - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mört i Mönsterås

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mört i Mönsterås

Jag tänker göra en satsning på gäddfisket kring Pataholm eftersom jag kommer att ha gott om tid för fiske framöver. Vill helst meta och har hört talas om att det skall gå att fånga mört i hamnen i Mönsterås. Någon som känner till mer om detta?

Andra tips om var man hittar betesfisken vid kusten denna årstid mottages också tacksamt!

Det är svårt att få tag i betesfisk i hela trakten just nu, men är det nånstans du hittar mört så tror jag att det är i mönsterås hamn. Jag var runt hela centrala kalmar igår kväll utan en enda mört... Bara ett kastnät fast i botten. Inga gamla vanliga ställen ger ett dugg. Åker nog till m-ås i kväll eller i morgon. Krafsar ner resultatet här sen. Ha det gott // Peter
    mer minor i trålarna

Kommentera

Där ser man! Folk från mina trakter... Jag går i skolan i M-ås och ett par kompisar var nere i hamnen för ett tag sen och såg en jäkla massa löjor iaf. Mörten vet jag inget om dock.

Skriv gärna om hur det går med gäddfisket i Pata!

Kommentera

Tackar för bra svar!

Löjor är nog inte fel det heller. Postar en rapport så snart jag varit ute. Bor i Timmernabben så hör gärna av dig om du vill ut o fiska nån gång!

Kommentera

kom till stångån i linköping, hur mycke beten som helst!
          jag tog ca 300 fläskmörtar förra veckan!

Kommentera

stångån

småbåtshamnen?? 300 lär saftigt =

Kommentera

Ja, fin löja var det gott om senast jag var nere, ända inne vid bibel-båten, men ingen mört då. Jag hade hoppats på bete till både gädda och abborre, men men... Det bör stå mört och fin björkna i lillån, eller ute i hamnen nu. För det mesta är det chanslöst på dagarna, medan det kan vara tjockt på kvällar och nätter. Annars får du peta i ett par mörtstugor som du gömmer RIKTIGT VÄL!

Ingen som varit nere och kollat i kväll? Själv hann jag inte... Får bli i morrn kväll. Tjena på er!
              mer minor i trålarna

Kommentera

Ursprungligen postat av Felix
                Tackar för bra svar!

Löjor är nog inte fel det heller. Postar en rapport så snart jag varit ute. Bor i Timmernabben så hör gärna av dig om du vill ut o fiska nån gång!
                Öhhhh... Jag bor också i Timmernabben! Var bor du och vad heter du i efternamn?

EDIT: Snackade med farsan och han trodde att din pappa heter Yngve och din mamma "Sollan"... Stämmer det? Pappa umgicks ett tag med din moster i så fall
                Senast ändrad av VectoR; 2006-12-15, 17:02.

Kommentera

Ursprungligen postat av VectoR
                  Öhhhh... Jag bor också i Timmernabben! Var bor du och vad heter du i efternamn?

EDIT: Snackade med farsan och han trodde att din pappa heter Yngve och din mamma "Sollan"... Stämmer det? Pappa umgicks ett tag med din moster i så fall
                  Stämmer bra! Skickade dig ett PM. Var nere vid hamnen i Mönsterås nyss men inga mörtar eller löjor var synliga. Kanske åker ned ikväll igen o kollar.

Kommentera

Har fiskat i Pataholm både igår och idag utan resultat. Verkar inte stå nån fisk alls i de vikar där jag fiskat. Någon som vet var gäddorna håller hus?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                    29 svar
                    4 883 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37