Nu har jag ingen aning om vart jönköping ligger, men ta en titt på screamingdelkims.se.. han har listat karpsjöar där.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
mäskning vid karpfiske
Collapse
X
-
Äh, sämsjön behöver inte vara så svår!
Följ vinden (om det inte hinner bli kallare). Mäska enbart med boilies, braxarna kan vara hemska. Om du inte har båt så mäska med kaströr 50 boilies per bete ungefär. Kör tre helt olika platser för betena, du vet aldrig vart karparna går exakt om du inte fiskat där förut. Sprid möjligheternaGädda, karp och sutare... all the way!
Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!
Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar
Kommentera
-
jag har fått tips om sämsjön lite swim o så. så jag hoppas på det bästa...men man vet aldrig
är det sjukt mycket brax eller(stor/liten)? då kanske man kan syssel sätta sig med att meta lite brax under tiden man väntar på karp. om man mäskar efter brax så kanske man kan locka bort dom från karpswimet
Kommentera
-
Ursprungligen postat av dandarkska man mäska upp ett ställe o slänga i alla 3 spöna på ungefär samma ställe(som man gör vid sutarmete) eller ska man sprida ut spöna lite mer och mäska lite olika på vaje spö för att se vad som är bäst? joel
Bara nyfiken, men skulle det vara praxis att fiska tre spön tight på samma plats vid sutarmete? Mer spridning på mäskplatserna (och med dem spöna) ger ju större chans att du hittar fisk så det hade ju varit mitt tips åtminstone. Stror sjö är respekt, jag tycker gott du kan pröva Säm!Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...
Kommentera
-
jo det blir nog sämsjön! jag har rullat 2 o ett halvt kilo knall röda bolies idag hehe jag funderar på att pröva att göra några pop-up´s hur gör man enklast? o ihelgen blir den gröna bolies för hela slanten
Kommentera
-
Ursprungligen postat av dandarkjo det blir nog sämsjön! jag har rullat 2 o ett halvt kilo knall röda bolies idag hehe jag funderar på att pröva att göra några pop-up´s hur gör man enklast? o ihelgen blir den gröna bolies för hela slanten
Du kan antingen göra popups där du rullar boiliepastan runt färdiga korkbollar som finns att köpa.. (ESP exempelvis) eller billigare om du skall köra mycket, en bit av en vinkork och kokar som vanligt, viktigt med tillräckligt tunt lager dock så den flyter rätt. Ännu enklare är att rulla på en popup-mi. Solar har H2O-mixen och även mainline har sin polaris popupmix vet jag.Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...
Kommentera
-
ja det är klart smaken o doften e viktigast provade att slänga i lite hampfrön o äggskal i mixen. men man ska väl kunna köra dom i ungenen på nåt sätt så dom flyter
Kommentera
-
Ursprungligen postat av dandarkja det är klart smaken o doften e viktigast provade att slänga i lite hampfrön o äggskal i mixen. men man ska väl kunna köra dom i ungenen på nåt sätt så dom flyter
Varför hade du äggskal i mixen? Borde det inte bli svårare att rulla dom då?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av SgMan kan både köra dom i micron och i ugnen. Men det blir inte samma resultat som om man skulle köra popupmix. Tycker mycket lukt/smak försvinner då. Sen blir konsistensen lite knepig, i varje fall när man kör dom i micron.
Varför hade du äggskal i mixen? Borde det inte bli svårare att rulla dom då?Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
|
29 svar
4 886 visningar
0 gillar