camo.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

camo..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• camo..

vad tycker ni om fiskegrejer med camouflage-färg egentligen? Är det stencoolt och rätt. Eller bara larvigt?
    Själv tycker jag det är fruktansvärt och får mig att tänka på feta amerikanska pilbågsjägare som skjuter på allt som rör på sig.

Camouflaged tackle = Ultimate in bad taste!

/William
    I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

- John Gierach

Kommentera

Väldigt överdrivet också kostar det oftas mer än traditionell färg, sjäv föredrar mattsvart.

Ända fördelen med camo är väl att det inte syns lika väl om det blir smutsig
      www.solskensmetarna.se

Kommentera

Det bästa är väl ändå att sitta i en båt mitt ute på fjärden i camokläder. Kamoflerad till vadå? Att smälta in i båten? Trädbåt?

//Stefan
        Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

helt enkelt störtfånigt, o inte hjälper det direkt till att skapa en bild av sportfiskare som en reko kille bland allmänheten. Desutom är det totalt onödigt under fiske, möjligen kan helgrön eller brun hjälpa till när man "stalkar" men herregud, realistiskt cammo, där går verkligen gränsen.
          Sen kan det ju ha en annan effekt: Hmmm bivvyn riven, plockat ihop alla grejjer, tar en sista koll... nepp inget kvar (förutom den svindyra avkrokningsmattan som perfekt smälter in i sitt underlag)

Kommentera

problemet är att många bra kläder finns enbart i cammomönster. Va fan man vill ju inte köpa nått sämre bara för att den har rätt färg.

Hurvida det är snyggt eller inte har jag delade meningar om.

Att det är töntigt hävdar jag inte!
            G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

KLART man vill synas så lite som möjligt när man fiskar, smälta in så bra det bara går. Men camogrejer är inget jag äger, men jag skulle heller aldrig få för mig att stalka färna i div. FT färger.

När man ser bävern simma mot dig, hasar sig upp på land för att sedan sätta sig och gnaga lite pinnar några meter ifrån dig känns det som man smälter in bra
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Ari
                Även rådjur verkar ha svårt att urskilja en om man står i rätt vindriktning och håller sig orörlig.
                lite offtopic, men dom är färgblinda, så du skrämmer dom inte med din klädsel

Kommentera

Kommentera

Ursprungligen postat av Ari
                    Bäver har ju typ 0 syn ändå Verkar inte bry sig om färger iallafall när man har suttit och metat id i signalröd glesbygdskavaj. Men så fort man rör sig så upptäcker dem en ganska snabbt och försvinner med ett plask. Även rådjur verkar ha svårt att urskilja en om man står i rätt vindriktning och håller sig orörlig.

Jag tycker att camokläder är svinfult och hör endast hemma i det militära. Inte ens speciellt många jägare använder camokläder. Ok, det kan komma till pass att ha ett snöställ om man jagar fjällripa men annars så... Själv har jag ett par M90 pansarbyxor men dem var "gratis" och "införskaffades" för länge sedan när ekonomin var kass.
                    Det var som fan, visste jag inte Alltid lär man sig ngt nytt !
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37
                    5 svar
                    1 881 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mcb