Karpfiskare kolla hit! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Karpfiskare kolla hit!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

minken har jag sagt att gäddungen är en dålig fiskare? tycker bara det är onödigt med så spydiga kommentarer (uppfattades iaf så av mej), eller?

Angående larmet får jag vell be om ursäkt till dig Jimmy att jag inte skrev att det inte var något jag tänkte använda. Allt frid och fröjd
    Senast ändrad av dns; 2006-08-27, 16:32.

Kommentera

nja lite många utropstecken bara.. annars va det väl inte direkt spydigt.kör frilina du o flötmete det blir nog kanon!
      UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
      minken.bloggsida.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av minken
        nja lite många utropstecken bara.. annars va det väl inte direkt spydigt.kör frilina du o flötmete det blir nog kanon!
        De va de ja tänkte på med Men aja skit i det nu.. sandlåde fasoner löser inget. Jag har fått för mej att det är svårare att få på frilina, eller vad är fördelen mot flötmete förutom upplevelsen

Kommentera

Pröva sökfunktionen på forumet om du inte gjort det. Finns redan en hel del om det du efterfrågar.
          Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

Ursprungligen postat av SharperCarper
            Pröva sökfunktionen på forumet om du inte gjort det. Finns redan en hel del om det du efterfrågar.
            Den kommentaren hade jag faktiskt väntat på Sökte ett tag men kom på att jag var för lat, nej men hittade ingen bra tråd där allt var samlat.

Kommentera

Ursprungligen postat av -GäddUngeN-
              men köra karp på ytan är fan så mycket roligare och spännade en flötmete
              Extremt mkt svårare också när man aldrig fiskat Karp innan
              sigpic

Kommentera

Tack Flode för svaret där. Nu vet jag hur jag ska fiska nästa gång, flötmete med nån typ av boilie. Troligtvis över en natt. Om det är nått mer jag bör tänka på bara plottra ner det.

Tack för alla tips!

mvh Dennis

Kommentera

Ursprungligen postat av dns
                  Tack Flode för svaret där. Nu vet jag hur jag ska fiska nästa gång, flötmete med nån typ av boilie. Troligtvis över en natt. Om det är nått mer jag bör tänka på bara plottra ner det.

Tack för alla tips!

mvh Dennis
                  JAG SKULLE NOG SKIPPA BOILIE till flötmete! Satsa på majs! ska du flötfiska så är den bättre med beten som snabbare sprider doft! kan ju byta oftare! Fördelen med en boilie är att den varar längre under vatten men det är inte så viktigt när man fiskar aktivt! Min teori! Säkert andra som tycker annorlunda!
                  SKÅNELAINEN SINAPPI

Kommentera

Ursprungligen postat av dns

Tack för alla tips!

mvh Dennis

Tips, åka till vattnet redan vid middagstid. I mörker blir det inga under, då måste man verkligen veta precis vad man håller på med. När det är ljust kan du spana efter fisk, gå runt sjön ijakt på bra platser att fiska från, se ev. vegitationebälten och annat som inte är så kul att dra tacklet rakt in i. Sedan har man sämre koll på drillen i mörkret och måste vet hur man "skall ha det" (inte för att fisken brukar ha samma planer). Att mörkerfiska första ggr i ett okändt vatten är ingen höjdare

Jag testade för ett tag sedan en helt ofiskad sjö till Karpen. Började med Majs vilket fungerade ypperligt, boilies blir sista nödvägen. Testade även Frolic med framgång redan på första utläggade. Mask är garanterat en killer av klass. Fick iofs Karp på vartannat kast dock :P
                    sigpic

Kommentera

Hallå.

Jag har fångat en del karpar på både bröd och majs och tycker det är toppenbeten! Kom precis hem efter en kort kvällstur nu då jag fick en karp på flötmete med majs.

Ska du fiska på dagen så ta med dig polaroidbrillorna och gå och spana efter karp. Ställ dig på höga stenar, klättra upp i träd, gör allt för att kunna se eventuella karpar. Har du letat och letat men inte hittat några så gå längs stranden och lägg ut brödbitar som ett långt pärlband, sen sätter du dig på någon strategisk plats och spanar.

Ser du någon intresserad karp är det sedan bara att fiska på den, försiktigt!

Annars är vanligt flötmete som efter vilken annan art som helst supereffektivt. Jag brukar mäska flera swim och gå mellan dom tills det bli aktivitet någonstans. Senast idag gick jag mellan 2 swim, på det ena var det helt dött och på det andra nappade det mört stup i kvarten. Tillslut slutade mörtarna nappa och det var stilla i 5min, sen tog karpen.

Kör så lätta grejer du kan. Jag brukar köra en 8;a eller 10;a widegap. Karpar är rätt kinkiga trots att dom är så stora. Jag använder oftast bara 1 spö, dom karparna jag fiskat på har varit kinkiga och spottar ut betet såfort dom anar något så med ett spö kan man koncentrera sig och vara blixtsnabb med mothuggen.

Skitfiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                      29 svar
                      4 886 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76