Berkeley Gulp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Berkeley Gulp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Berkeley Gulp

Har sökt igenom forumet och letat efter info om Gulp earthworm/blackworm betet. Framför allt så skulle det för mig kunna vara ett bra alternativ då jag inte kommer ut och meta så ofta som jag vill och skulle kunna ha med mig "maskar" för att använda när tillfälle ges.

Skall man sammanfatta tidigare trådar så är det många som har åsikter, men få som testat. En intressant åsikt var att man tappar rörelseretningen och att det därför skulle vara ett sämre alternativ.

Räknar men de som faktiskt testat så är 5 positiva och 4 negativa.

Tänker testa någon av maskalternativen, men var får man tag på dem? Har varit inne i två butiker i sthlm men ingen av de hade. Någon som vet?
    /Mattias

Jag köpte en burk på clas Ohlsson i kista bara för att prova och tro det eller ej. dom äckliga rackarna funkar. Personligen tycker jag att levande mask är det bästa men funkar gör dom.
    www.brofiske.net

Kommentera

Jag hittade en burk på Länna Jakt och Fiske, fast de små maskarna var mindre än vad jag trodde de skulle vara... Skall testa imorgon.
      /Mattias

Kommentera

Jag köpte en burk med svarta sandmaskar och det är som många säger, man tappar de retande rörelserna som maskarna framkallar. Dock så gör jag såhär.
        Längst upp på krokens ögla så sätter jag en 1 cm lång bit av Gulp och sedan fäster jag en livlig mask under. Gulpen släpper lukt 200 gånger fortare än mask samt räcker i 40 timmar så om man ska sammanfatta det lite så använder jag det _enbart_ till att locka fisken till masken! Det funkar sjukt bra. Drog ca 12 abborrar på 30 min när snittet brukar ligga på kanske 5 ^_^
        (Jag såg riktigt hur ett stort stim kom susandes mot min mask!)

Så om jag får säga det själv så; "DET FUNKAR" ;D
        For I am ZIIIIIIIIIIIM!

Kommentera

Borde vara extremt bra till ålfiske?, dom går ju nästan enbart på doft.... Hmm, finns det gulp xxl?

Kommentera

De som testat Gulp, vilka arter har ni fått? Skulle de funka på t.ex braxen, id och mört?

Ursprungligen postat av Golden
            Borde vara extremt bra till ålfiske?, dom går ju nästan enbart på doft.... Hmm, finns det gulp xxl?
            Det finns en större variant som heter Gulp Nightcrawler, de finns bland annat hos Berras och Willys.

Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
            29 svar
            4 887 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sundström76  
            Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37