Fantastisk metod att meta gös! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fantastisk metod att meta gös!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det beskrivs i videon som TS länkade till. En vanlig hairstopper.

Graeme Pullen shows you the best deadbaits to use when Zander fishing! He gives some Totally Awesome tips on bait, rigs, tackle and techniques. Graeme is fis...

Kommentera

OK, men då sväljer fisken plaststoppen? Nåja, lär komma ut den naturliga vägen. Finns det något bra sätt att binda levande agn till håröglan?

Edit:Finns inget "vanligt" för mig eftersom jag aldrig metat annat än traditionellt

Kommentera

Jag antar att denna metod i första hand är tillämpbar vid bottenmete? Där jag metar är gösen stört omöjlig att få ner på botten men jag har däremot bra fiske i mellanvattnet. Krokningsmässigt låter det superintressant men jag gissar att flötets motstånd hindrar effekten? Någon med erfarenhet?

Kommentera

Ursprungligen postat av morotskaka Visa inlägg
          Jag antar att denna metod i första hand är tillämpbar vid bottenmete? Där jag metar är gösen stört omöjlig att få ner på botten men jag har däremot bra fiske i mellanvattnet. Krokningsmässigt låter det superintressant men jag gissar att flötets motstånd hindrar effekten? Någon med erfarenhet?
          Ej på gös men på gädda funkar det 99%,,, ev ev tappar jag nån fisk.

Kommentera

Ursprungligen postat av morotskaka Visa inlägg
            Jag anv. 45 mm päronflöte i frigolit, 15 g glidsänke samt en tafs av nylonlina 0,60-0,70 mm när jag metade gös medan jag bodde nere i Huskvarna-Aneby. Fiskade jag i andra sjöar där det inte fanns gös så bytte jag till wiretackel o en el. 2 3-krokar stl. 2-4. Med det flötet så kunde jag anv. betesfisk på upp till 60 g utan vidare. Jag anv. levande betesfisk på 70-80-talet innan jag flyttade till Kalix.

Click image for larger version  Name:	Jonssons flöte 45 mm päronflöte o 15 g sänke.jpg Views:	0 Size:	27,3 KB ID:	2552247
            Click image for larger version  Name:	Ritning.jpg Views:	0 Size:	27,4 KB ID:	2552248
            Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

måste nog testa denna slags riggning nån gång under höstens fiske...
              vet inte vad som hänt med mig, men meta gädda (eller kanske gös med?) känns plötsligt intressant?
              ...får skylla på stigande ålder och svalnande vattentemperaturer...?!?!?! \(^¤°)/

någon som fiskat mycket med hairrig av olika slag på gösar eller gäddor sen denna gamla tråden?
              tankar och erfarenheter?

såg att Teilus kör med detta på laken oxå (men då är betesupphängaren bara ståltråd virat runt kroken och sen sydd kors å tvärs genom betet...)

mvh /peter
              https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

insåg att jag glömde länka till den artikeln som Teilus gjort om hairrig på lake!
                https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                29 svar
                4 886 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sundström76