Jordgubbsboilies - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jordgubbsboilies

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jordgubbsboilies

Jag tänkte testa att göra boilies av jordgubbssaft - är det någon som testat? Någon som har ett recept som kanske passar?

Jag har hört att fruktboilies och andra söta smakar passar bäst i kallt vatten och mer kraftiga, köttiga smaker passar bäst i varmt vatten - några åsikter om detta?

funkar nog bra med jordgubbssaft, matt hayes fiskade ju karp med hela jordgubbar inget annat
    Hellre fiskbonkare än hycklande djurplågare

Kommentera

Ursprungligen postat av Rödingen
      funkar nog bra med jordgubbssaft, matt hayes fiskade ju karp med hela jordgubbar inget annat

Ja det var bland annat det jag funderade på...

Kommentera

...eller så köper man en redan uttestad boiliessmaksättare från typ nash, dd, pop-up eller vad du nu vill, där man dessutom får precis lagom dosering.
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
          ...eller så köper man en redan uttestad boiliessmaksättare från typ nash, dd, pop-up eller vad du nu vill, där man dessutom får precis lagom dosering.

Ja och vad är det för roligt med det? Nä det ligger inte för mig riktigt....

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX
            Ja och vad är det för roligt med det? Nä det ligger inte för mig riktigt....
            Det roliga är att du kan lägga mera tid vid vattnet med ett bete däri som säkerligen luktar "bättre". Vilket borde resultera i en större chans att få fisk, det är väl kul?
            sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
              Det roliga är att du kan lägga mera tid vid vattnet med ett bete däri som säkerligen luktar "bättre". Vilket borde resultera i en större chans att få fisk, det är väl kul?
              En stor del av det som jag har gjort att jag har blivit fascinerad av karpmetet är just att man hittar på nya lösningar och beteskombinationer - att då testa egna grejor är rätt självklart! Jag kommer att använda "ready-mades" också - men att ha ett spö ute med egna jordgubbsboilies så att man kan tråka sina polare om man får fisk på det...ahhhh!
              Men gör du som du vill i DITT fiske Flode! Vi är inte lika du och jag och om du inte kan bidra på något konstruktivt sätt till min fråga så kan du väl bara låta bli att posta i den här tråden eller?

Min fråga rörde inte sig om hemmagjort kontra ready-made's - varken när det gäller smaktillsats eller färdiga boilies - ok?
              Senast ändrad av CalleX; 2006-06-03, 01:03.

Kommentera

Callex: Testa på! Jag brukar också försöka testa allt möjligt skit. Många säger att fiskarna ogillar många frukter (alltså ren frukt) pga av någon sorts syra. Dom finner lukterna intressanta men blir rädda av smaken.
                Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kiwi
                  Callex: Testa på! Jag brukar också försöka testa allt möjligt skit. Många säger att fiskarna ogillar många frukter (alltså ren frukt) pga av någon sorts syra. Dom finner lukterna intressanta men blir rädda av smaken.

Will do!
                  Du har inte kommit fram till något intressant? Vilka frukter som är lattjo och vilka som är illa?

Kommentera

Nej men kolla med LImnos här på sidan. Han har testat en del på sina småkarpar.
                    Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                    29 svar
                    4 883 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37