Meta abborre - vill få annat än de allra minsta rackarna... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Meta abborre - vill få annat än de allra minsta rackarna...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Usling Visa inlägg
    Vilken krokstorlek använde du?
    Jag vet inte vilken siffra det är på krokarna, har fått dem med i ett paket med lite allmän fiskeutrustning.
    Men den lilla som jag har på mitt toppknutna metspö är väl ca 5mm bred, den större som jag har till kast-flöt-metet är ca 10mm bred (mäter alltså bredden från skaftet till krokspetsen).

Testade du att karva loss en bit av nån av mörtarna och använda som agn?
    Var ute nu för ett tag sen och provade med det, ska loss en ca 2x1cm bit först men inte något intresse alls, provade även med en lite mindre bit, en 1x1cm, men inte heller detta lockade ens till ett minsta nafs.

Dock hade jag lite framgång när jag var ute senast, agnade återigen med mask då, men fick äntligen en lite större abborre (20cm) som jag fick upp på mitt kast-flöt-mete. Så det *går* ska väl bara ha lite tur också!

Kommentera

Hade liknande scenario i en sjö nära mig. Bara småfirrar hela tiden. Gav upp borrarna efter ett tag och gick mot gädda istället. Skaffade samtidigt också en liten båt. Vad händer då,,, skickar iväg en stor jigg nästan upp på land där jag brukade meta borre och enbart fått små.

Smack så sitter en enkilos borre på som tar direkt då jiggen landar och det är inte mer än max en halvmeter från land. På noll djup dessutom. Fortfarande mitt PB på borre.
      Senast ändrad av Dominator91; 2017-09-05, 17:24.
      __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Dominator91: Kul att höra! Då lever hoppet att man kan få en riktigt rejäl abborre även nära land!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
        29 svar
        4 886 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sundström76  
        Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37