karp-/braxmete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

karp-/braxmete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• karp-/braxmete

Några frågor:

Jag tänkte ha kattmat på ett hår i en löpsnara - vilken knut skall man använda? Jag ska testa grinner men den verkar något klumpig - finns det andra förslag?

Vilken kattmat/hundmat rekommenderar ni? Jag har en från lildl som heter "coshida" som har gett ett par braxar - lagom storlek och skitbra popup. Finns det någon som sjunker? Gärna förslag på lite större storlek som passar bättre till karp

Hur använder ni kattmat/hundmat? Som mäsk eller bådeoch? Om ni mäskar med det - krossar ni en del? Boostar ni?

Inåtböjd eller rak krokspets för bolt-rig?

Någon erfarenhet av Kamasan B980? Jag testar den nu istället för B983 som jag har använt en del fram tills nu.

Vad gör ni för boost? Jag har gjort en blandning av kikärter och hampa som jag har boostat med vaniljsocker och räkskal - verkar inte funka så bra...sen var det en snubbe som sa att sött och hampa inte är toppen ihop...vad säger ni? Tänkte göra en blandning med kikärter, hampa, salt och piri-piri - andra förslag?

Jag tycks ha svårt att få braxarna att ta kikärter - har ni haft problem med det eller har jag bara haft kasst fiske?

Vad är fördelarna och nackdelarna att använda hair-rig till feeder och vanligt bottenmete? Som jag ser det så är det mer lättkrokat men jobbigare att byta krokbete - andra aspekter?

hoppas folk pallar svara!
    Senast ändrad av CalleX; 2006-05-28, 22:10.

När det gäller hundmat så kör jag med Frolic. 4kg för 80:- Sjunker som en sten. Jag har inte testat att använda det som bete ännu, men vet flera som har gjort det. Jag slänger i både hela samt hackade bitar.
    Brukar blanda med majs, partiklar och lite pellets.
    Och kom i håg, Håll det enkelt...

Kommentera

Gör en mix av 1/3majsmjöl, 1/3mannagryn, 1/3 mald Frolic. Blanda med ägg och koka till boilies. Får samma smak som Frolic, men sitter på håret längre. Mäska med Frolic, och fiska med Frolicboilies.
      Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Ursprungligen postat av DavidL
        Gör en mix av 1/3majsmjöl, 1/3mannagryn, 1/3 mald Frolic. Blanda med ägg och koka till boilies. Får samma smak som Frolic, men sitter på håret längre. Mäska med Frolic, och fiska med Frolicboilies.

Låter kanon!!!! Ska jag lätt testa!!!
        Senast ändrad av CalleX; 2006-05-29, 12:52.

Kommentera

lyft lyft lyft

Kommentera

ingen mer som vill bidra?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
            29 svar