hur brett är vattnet? som jag har svarat är för lek bäcken som är kanske 2-3 meter bred och 1-1,5 meter djup!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
idfiske
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av minkenskalade!jag brukar dela en räka på 2-3 delar
Minken do know, if id respond well to meat baits, as with chub, for example falukorv that kind of thing?
Thanks!I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.
- John Gierach
Kommentera
-
jag stod förra våren och drog 50-100 stycken i en lekbäck förra året på flöte med räka. placerade bara ut flötet i någon av alla bakvatten, smack så satt dom där. hur nice som helst. kan man köra flöte så ska man köra flöte det är ju roligareleken kommer att komma igång om 2 veckor för oss här uppe så gör dig beredd=)
Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.
Kommentera
-
The id fishing I’ve come across (very much inland) hasn’t been a dramatic invasion as such, more like the occasional one or two fish in the late evening if you’re lucky. The few places I’ve chosen to fish for id, have been tips from locals. I don’t have clue really where they lek or if they do in fact gather in great numbers where I’m living. Kurre and Korten, Help?I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.
- John Gierach
Kommentera
-
Ursprungligen postat av WaterlogThe id fishing I’ve come across (very much inland) hasn’t been a dramatic invasion as such, more like the occasional one or two fish in the late evening if you’re lucky. The few places I’ve chosen to fish for id, have been tips from locals. I don’t have clue really where they lek or if they do in fact gather in great numbers where I’m living. Kurre and Korten, Help?
Uppe i kratten har jag ingen aning. Där har jag fått mest id mitt på sommaren och då vid kyrkan. Det finns ju inte direkt något annat bra lekställe än mellan kyrkbron och kraftstationen. Där är det ett ganska stort område som är grundare i mitten som de kanske leker vid. Bäcken där man metar id och sarv på sommaren är nog inte så aktuellt eftersom det är så grunt där och det samlas sjuka mängder gädda där.
Men hur går ditt fiske? har jag fortfarande någon chans?Bajen forever!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av kortenFör två år sen samlades det ganska bra med id vid mynningen av melingsbäcken jag lyckades då fånga en på 2,3kg som störst. Men oftast får man bara någon enstaka id där. Jag vet faktiskt inte vart resten av idarna tar vägen i aspen. Sjön är stor och det finns stor id där och de borde simma upp i melingsbäcken för att leka. Kanske värt att gå längs bäcken och titta efter id. Dammen vid cykelbanan ( i melingsbäcken) har jag sett mycket id i för två år sen så antagligen stiger dom upp till den.
Uppe i kratten har jag ingen aning. Där har jag fått mest id mitt på sommaren och då vid kyrkan. Det finns ju inte direkt något annat bra lekställe än mellan kyrkbron och kraftstationen. Där är det ett ganska stort område som är grundare i mitten som de kanske leker vid. Bäcken där man metar id och sarv på sommaren är nog inte så aktuellt eftersom det är så grunt där och det samlas sjuka mängder gädda där.
Men hur går ditt fiske? har jag fortfarande någon chans?I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.
- John Gierach
Kommentera
-
Ursprungligen postat av metarkungenFöre leken, bottenmete, räka, lite mäsk
Lycka till!Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av kortenFör två år sen samlades det ganska bra med id vid mynningen av melingsbäcken jag lyckades då fånga en på 2,3kg som störst. Men oftast får man bara någon enstaka id där. Jag vet faktiskt inte vart resten av idarna tar vägen i aspen. Sjön är stor och det finns stor id där och de borde simma upp i melingsbäcken för att leka. Kanske värt att gå längs bäcken och titta efter id. Dammen vid cykelbanan ( i melingsbäcken) har jag sett mycket id i för två år sen så antagligen stiger dom upp till den.
Men hur går ditt fiske? har jag fortfarande någon chans?Senast ändrad av Shanghai Lilly; 2006-04-21, 12:12.I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.
- John Gierach
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
|
29 svar
4 923 visningar
0 gillar