Metare, dags att vakna! ;) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Metare, dags att vakna! ;)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Något gäddmetepass hoppas jag hinna med också.
    Hösten bjuder på mycket spännande mete och fiskarna äter upp sig inför vintern - id, färna, braxen, mört o.s.v.
    Det är bara tiden som inte räcker till.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
      Årets sista helgpass efter karp gav utdelning.
      Mitt sista helgpass blir på SCC om 4 veckor, förhoppningsvis är det frostfritt iaf..

Kommentera

• Ligger i mitt tält i skydd för regnet. Positivt är att jag slipper hösnuvan.
        Helgpasset med karp i fokus fortsätter…

Krigar vidare.

Click image for larger version

Name:	IMG_1993.jpeg
Views:	390
Size:	220,8 KB
ID:	2625632

Igår behagade Herr Kruda att besöka håven.

Kommentera

• 7895g, 22/6

Kommentera

• Fin karp!
            Min helg med Herr Kruda gav en karp på 7,7 kg som topp.
            På fredag hoppas jag knipa en fin färna eller två.Click image for larger version  Name:	86daf8cb-33a7-4b4f-b1b3-05a4eacb0d93.jpeg Views:	0 Size:	248.3 KB ID:	2626154
            Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2023-07-12, 23:02.

Kommentera

• Hej alla metare!

Befinner mig just nu vid vitryska gränsen och veckans höjdpunkt var en braxen på ca 1 kg fångad på mask ca 20:00 på kvällen. I övrigt inget att skriva hem om. Möjligtvis en liten abborre på 0.3 kg även den på mask.

Vet dock att en annan fiskare fått gädda på ca 3 kg på deadbait, men det sker oftast under hösten. Igår, under ett anfall av rastlöshet, provade jag lite spinnfiske och då blev det en gädda på 1.5 kg.

Men jag fortsätter meta så får vi se om jag inte kan bättra på braxen och komma över kilot! =)

// N

Kommentera

• Jag vete sjutton men gamla hederliga masken tycker jag levererar. Personligen gillar jag att vara på plats 05:00 eller runt 20 tiden på kvällen. I mån av tid då förstås. Nu har jag haft väldigt dåligt med tid på sistone men roligt att du tar upp ämnet. Det är nånting terapeutiskts med att komma till rätta med sig själv i lugn och ro när man metar.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Fiskare Bob Visa inlägg
                  Jag vete sjutton men gamla hederliga masken tycker jag levererar. Personligen gillar jag att vara på plats 05:00 eller runt 20 tiden på kvällen. I mån av tid då förstås. Nu har jag haft väldigt dåligt med tid på sistone men roligt att du tar upp ämnet. Det är nånting terapeutiskts med att komma till rätta med sig själv i lugn och ro när man metar.
                  Wow, 05:00, du har ett psyke av stål! För min del, övervägande kvälls/nattpasset.

Däremot håller jag helt och hållet med om att för mig så är mete betydligt mer meditativt än spinnfiske. Fokus är också lite annorlunda för min del. Vid mete försvinner i bästa fall hela världen och medvetande koncentreras på en liten punkt, flötet.

Med spinnfiske finns liksom inget att fästa blicken på utan det blir mer att jag försöker "känna" vad som händer vid varje kast, men däremot känns spinnfiske för mig mer som att man aktivt "jagar" fisken.

Vid mete blir det mer som att fisken får komma till mig om den känner för att komma.

Väldigt personligt och abstrakt ämne så vet inte om du känner igen dig i det jag skriver eller om du upplever något helt annat.

// N

Kommentera

• Psyke av stål vete sjutton haha. Inte ofta senare tid man får möjlighet att åka iväg så pass tidigt men bra tid har jag upplevt. Jag förstår precis hur du menar. Ibland är naturupplevelsen så nice att man gärna tar en stund och rensar skallen och pustar ut lite.

Jag kan tycka båda är väldigt roliga beroende på om det nappar bra eller inte. Men visst är det nått magiskt vid att halvt om halvt glömma bort sig och vänta på att flötet ploppar till.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Fiskare Bob Visa inlägg
                      Jag kan tycka båda är väldigt roliga beroende på om det nappar bra eller inte. Men visst är det nått magiskt vid att halvt om halvt glömma bort sig och vänta på att flötet ploppar till.
                      Helt klart! Amen! // N

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37
                      5 svar
                      1 881 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mcb