Jag är en del av Team Gollum Fishing (sida på Facebook). Det blir flitigare uppdateringar i år. Följ gärna.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Metare, dags att vakna! ;)
Collapse
X
-
Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2020-03-19, 01:00.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
- Gillar 1
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggJag är en del av Team Gollum Fishing (sida på Facebook). Det blir flitigare uppdaterad uppdateringar i år. Följ gärna.http://enamatorfiskare.blogspot.se
Instagram enamatorfiskare
- Gillar 1
Kommentera
-
Jag är inne på den andra sjukdomsveckan på kort tid...
Trots att jag fortfarande känner mig svag så är händerna funktionsdugliga.
Alla tänkbara tafsar till method feeder är klara. Finns plats till några till men det finns inget behov för fler.
Det är aktivt fiske med mindre method feeders det rör sig om. Tyngre fiske efter karp med samma metod är en annan femma.
Bra film på temat:
Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2020-04-02, 23:35.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggSent ska metaren vakna...
- Gillar 1
Kommentera
-
Igår riggade jag ett tremeters toppknutet spö för 49 kronor... letade fram blyhagel och ett tiograms flöte. När jag väl kom till den tänkta fiskeplatsen blåste det lite för mycket men det var ganska rogivande att bara titta på flötet som guppade fram.
Det gav mersmak, enkelheten tog mig tillbaka till barndom. Nästa gång blir det bottenmete med hemmagjord swingtip. :-)
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Xerup Visa inläggIgår riggade jag ett tremeters toppknutet spö för 49 kronor... letade fram blyhagel och ett tiograms flöte. När jag väl kom till den tänkta fiskeplatsen blåste det lite för mycket men det var ganska rogivande att bara titta på flötet som guppade fram.
Det gav mersmak, enkelheten tog mig tillbaka till barndom. Nästa gång blir det bottenmete med hemmagjord swingtip. :-)http://enamatorfiskare.blogspot.se
Instagram enamatorfiskare
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Abramis Brama Visa inlägg
Kul! Det gäller att njuta av fisket. Tycker att fiske kan bli väldigt resultatbaserat så man får försöka njuta av tillfällena. Att stirra på ett flöte är bland det bästa som finns.
Höjdaren igår var nog gäddan som högg på en spinnare... den fick ju ju plats i min lilla hand men gjorde ändå fisketuren till succé för mig... hade den varit en decimeter längre hade den bara varit jobbig... :-)
- Gillar 2
Kommentera
-
Våren har kommit till Skåne…
Jag kickade igång säsongen med en tjock id på 2,42 kg.
Den tog på en halv räka trottad med hjälp av en centrepinrulle (alltså flötmete i strömmande vatten där flötet går med strömmen).
Har Fiskesnacks metare vaknat än?1 Fotosigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
- Gillar 4
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37
|
5 svar
1 881 visningar
0 gillar