Ursprungligen postat av Abramis Brama
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Metare, dags att vakna! ;)
Collapse
X
-
Jag har försökt att dra ut på ett pass nu när man varit ledig från torsdag. Men regn och snö i södra skåne har gjort att man stannat hemma istället.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/pr...11/#/S79031414 > En sådan blir det för min del så jag kan snyggt och prydligt lägga upp alla tackel boxar.
Kommentera
-
"Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com
Kommentera
-
Vi åkte och feedermetade i Huskvarnaån idag, jag och en kompis.
Det var väldigt dåligt med napp men jag hade två stycken med krokning av fisk vid varje mothugg så jag är nöjd.
En liten sarv på kanske 450-500 gram fick jag först, sen kastade jag ut och hade precis satt mig då det gungade till ordentligt i spötoppen följt av ett par till innan jag hann reagera. Jag satte mothugget och möttes av fint motstånd, och först trodde jag att det var en braxen som jag krokat men sen började den göra fint motstånd. Upp kom en sutare på 1500 gram. Jäklar vad kul det var att drilla en sutare på feederspöet!
Kommentera
-
Nya bloggar om just mete är alltid intressanta!. Kul att se!.
Gött att se Tintin. Rätt roligt att du ser en sarv på 500 gram som liten medan jag tyckte min var skaplig. Men Jag lär väl tycka likadant om jag fått ett par på kroken. Grattis till sutaren! riktigt fin.
Kommentera
-
Ja nu har jag fått några sarvar över halvkilot och då är det lätt att bli fartblind så att säga, en halvkilossarv är absolut inte en dålig sarv. Man förväntar sig en 700+ sarv här OM det går på en, de kommer sällan men brukar vara rätt stora.
Alla fiskar är roliga att få i vilket fall, även om man inte skriver det som jag skrev hade jag två napp under hela dagen och kompisen hade ett.
Tre napp och två landade fiskar är inte fy skam!
Kommentera
-
Tubbe: alltid kul med nya bloggar som fokuserar på mete.
Tintin: grattis till en fin sutare. Ni verkar ha ett riktigt fint fiske i er å.http://enamatorfiskare.blogspot.se
Instagram enamatorfiskare
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg[ATTACH=CONFIG]93560[/ATTACH]
De små sorteringslådorna verkar ganska schyssta trots det billiga priset. Dubbelsidiga och separata lock för respektive fack. Behöver förstås testa dem innan jag vet kvalitén på dem. Slog till på lite nya bait clips som gör att kroken sitter fast tills den landar i vattnet. Plus några pulley swivels och slimmade feedrar på 60 och 120 gram
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Abramis Brama Visa inläggTubbe: alltid kul med nya bloggar som fokuserar på mete.
Tintin: grattis till en fin sutare. Ni verkar ha ett riktigt fint fiske i er å.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37
|
5 svar
1 877 visningar
0 gillar