Ursprungligen postat av tintin_jkpg
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Metare, dags att vakna! ;)
Collapse
X
-
"Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com
-
Då ser vi förhoppningsvis fram emot flera rapporter till helgen!http://enamatorfiskare.blogspot.se
Instagram enamatorfiskare
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Tooba Visa inläggTack det var ett bra svar! Väldigt generöst av dig. Även om sutaren ligger högst upp så gör det inget om man får på någon sarv, ruda osv. Sen ska det gå lite färna här i trakten vilket jag också vill bocka av. Har blivit mer och mer intresserad av metet efter dom lite "bortglömda" arterna. Det är väldigt mycket gädda för tillfället. (I fiske-Sverige)
Färnafiske ska jag försöka komma iväg på när det blivit lite varmare och skönare väder. Vi åker nog till sträckan jag har varit på förr, strax söder om Ädelfors. Om det blir nåt alltså, det är mycket man "planerar" som inte händer sen :P
Att fiska efter de här lite udda arterna har för mig öppnat upp en helt ny värld i fisket. Förr blev det att man åkte ut och fiskade efter vad som ville nappa, sen blev det gäddfiske med någon enstaka lite större abborre som bonus. När jag flyttade in till Jönköping kom jag in i en ny växel i fisket och började även meta mört av alla sorter, som jag ansåg vara en tråkig liten fisk ända tills kompisarna tog med mig till Västersjön och jag fick min första över halvkilot. Jag fick prova fisket efter sutare i Rogberga och fastnade för det och sen när jag läste att det fanns en art som hette ruda som var väldigt svårfångad i dammen ett stenkast från mitt nya hem här i stan (Knektadammen) så läste jag allt jag kunde om den sortens fiske och gick till dammen sena kvällar en hel sommar utan att få en enda ruda. Slutligen fick jag en och efter det så har jag fiskat där många många kvällar och nätter under sommarhalvåret och fångat många rudor i dammen.
Kommentera
-
Det blir förmodligen färnafiske i helgen om det går som planerat, understrycker om allt går som planerat. Något fiske lär det bli om inte sjukdom kommer i vägen (vilket jag inte hoppas eftersom absintensen och suget i fisketarmen är för stort. Har inte fått en fisk sedan augusti månad ( en id vid kustfiske) och siktar att åtminstonde få en liten kyldstel löja på lördag.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Zolwikus Visa inläggDet blir förmodligen färnafiske i helgen om det går som planerat, understrycker om allt går som planerat. Något fiske lär det bli om inte sjukdom kommer i vägen (vilket jag inte hoppas eftersom absintensen och suget i fisketarmen är för stort. Har inte fått en fisk sedan augusti månad ( en id vid kustfiske) och siktar att åtminstonde få en liten kyldstel löja på lördag.http://enamatorfiskare.blogspot.se
Instagram enamatorfiskare
Kommentera
-
Funderar på att testa lite färna-mete imorgon. Har ingen tanke bakom det mer än att vädret ska bli vackert. Tror ni det ska gå vägen? Och var i ån kan den stå?"Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com
Kommentera
-
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
|
29 svar
4 873 visningar
0 gillar