Ursprungligen postat av HaggaKagga
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Metare, dags att vakna! ;)
Collapse
X
-
Här är mitt favorit-Rudaswim. En vik i en mindre damm, Knektadammen, som ligger rätt centralt i Jönköping.
Det finns dock inte enbart Ruda utan också Sutare, regg-Sarv, Braxen och Fjällkarp. Karpen vill man inte ha på kroken när man sitter där i lugn och ro och fiskar Ruda kan jag lova. Mycket växtlighet gör det svårt att drilla karpar i 5kgs-klassen inne i dammen. Braxnar fick vi dock inte en enda förra året när vi satt här och de ligger på runt 1,5-2 kg och är bara tråkiga, slemmiga och illaluktande så dessa vill vi inte heller fånga. Några enorma Rudor finns det förmodligen inte men de ligger runt kilot. Sutarna vi fångar väger mellan 2 och 2,5 kg oftast men jag har fångat en på 2,9 kg. En riktigt skön liten stadsdamm att slösa bort några timmar vid. Jag önskar dock att kommunen kunde rensa den från växtlighet snart för den håller på vissa platser på att växa igen helt och hållet. Även öppna upp fler platser där man kan sitta och meta vore nice.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inläggHär är mitt favorit-Rudaswim. En vik i en mindre damm, Knektadammen, som ligger rätt centralt i Jönköping.
Det finns dock inte enbart Ruda utan också Sutare, regg-Sarv, Braxen och Fjällkarp. Karpen vill man inte ha på kroken när man sitter där i lugn och ro och fiskar Ruda kan jag lova. Mycket växtlighet gör det svårt att drilla karpar i 5kgs-klassen inne i dammen. Braxnar fick vi dock inte en enda förra året när vi satt här och de ligger på runt 1,5-2 kg och är bara tråkiga, slemmiga och illaluktande så dessa vill vi inte heller fånga. Några enorma Rudor finns det förmodligen inte men de ligger runt kilot. Sutarna vi fångar väger mellan 2 och 2,5 kg oftast men jag har fångat en på 2,9 kg. En riktigt skön liten stadsdamm att slösa bort några timmar vid. Jag önskar dock att kommunen kunde rensa den från växtlighet snart för den håller på vissa platser på att växa igen helt och hållet. Även öppna upp fler platser där man kan sitta och meta vore nice.
[ATTACH=CONFIG]87350[/ATTACH]
Kommentera
-
Kommentera
-
Hör upp!. Söker ett vettigt ställe med bra bestånd av sutare först och främst. Man ska kunna övernatta där också ( tält ). Finns det gädda är det ett plus också. Vi ska iväg på lördag och söker ett fint ställe!:
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Zolwikus Visa inläggHör upp!. Söker ett vettigt ställe med bra bestånd av sutare först och främst. Man ska kunna övernatta där också ( tält ). Finns det gädda är det ett plus också. Vi ska iväg på lördag och söker ett fint ställe!:
Kommentera
-
Trevlig blogg Arek. Den ska jag hålla koll på.http://enamatorfiskare.blogspot.se
Instagram enamatorfiskare
Kommentera
-
För egen del ser jag fram emot ett metespass på söndag morgon. Har införskaffat mig lite nya mäskingredienser så förväntningarna är skapligt höga.http://enamatorfiskare.blogspot.se
Instagram enamatorfiskare
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
|
29 svar
4 873 visningar
0 gillar