Metare, dags att vakna! ;) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Metare, dags att vakna! ;)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag är på jakt efter en håv. Hade gjort en beställning på sportfiskegiganten som jag väntade på ( skaftet fanns inte på lager , men skulle beställas in). Fick till min besvikelse ett samtal att varken håv eller skaft inte fanns på lager. Så det var bara att leta vidare. Min budget är inte för bred, tänkte mig 300 kr ( Håv + Håvskaft. då jag inskaffat en hel annan utrustning den här månaden men i samma veva är jag i behov av en håv.

Den här uppsättningen hade jag tänkt mig. Kommer förmodligen att uppgradera håv i framtiden. Skaftet är jag lite osäker på.

http://aspecimen.blogg.se/

Kommentera

Arek, annonsera på Fiskesnack under säljes.

Jag är övertygad att någon har begagnade kvalitetshåvar som samlar damm.
      Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2016-04-22, 21:25.
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Tänkte just precis på det!.

Kommentera

Click image for larger version

Name:	13043734_1774208666141519_6220791314298202048_n.jpg
Views:	1
Size:	164,5 KB
ID:	1781420

Name:	13043713_1774189046143481_403674546299608120_n.jpg
Size:	41,7 KB
ID:	1781421

Sol, Regn och Snö. Efter 2 timmars mäskning och byte av bete från räka till majs resulterade i en ID på 2 kg.
          Senast ändrad av Zolwikus; 2016-04-24, 16:56.

Kommentera

Tjena! Hur har metet gått för er under april? Jag har varit bortrest så är nyfiken på om det hänt grejer sedan mitt senaste metespass i påskas.
            http://enamatorfiskare.blogspot.se
            Instagram enamatorfiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av Abramis Brama Visa inlägg
              Tjena! Hur har metet gått för er under april? Jag har varit bortrest så är nyfiken på om det hänt grejer sedan mitt senaste metespass i påskas.
              Mitt första pass resulterade i en fin och stabil ID på 2 kg. Nästa fiskepass blir ( om allt går enligt planerna ) nu på torsdag.

Kommentera

Drog första metpasset idag. I år har jag bestämt mig för att meta mer, och första arten som intresserat mig är Sutare. Så jag har köpt mäsk (sutar kung) från swedbait. Kollade upp en sjö i närheten där det ska finnas sutare. Läst en väldigt informativ och välskriven tråd här på forumet om just Sutare. Läst att om flötesmete, att den gärna står bland näckrosor och ofta hugger i gryning/skymning.

Polarn ville dock spinnfiska så platsen vi valde var relativt öppen, dvs. ingen vass och näckrosor har det inte börjat titta upp än (bor i västmanland) vi började fiska runt 11-tiden. Jag blandade i ett par skivor franskbröd, lite majs och räkor i lake jag klippte till små bitar plus lite av laken för att göra det lättare att baka mäsket. Knådade en boll på min feeder och satte en räka på kroken och bottenmetade. Mot dessa odds om skymning/gryning/näckrosor osv. så lyckades jag kroka min livs första sutare, ingen jätte fisk men blev sjukt överraskad och glad blev bara en idag men känner mig sjukt taggad att fortsätta prova mig fram. Så om någon har något tips ang. mete så är jag öppen för det. Click image for larger version

Name:	1.jpg
Size:	878,5 KB
ID:	1781485Click image for larger version

Name:	2.jpg
Size:	663,3 KB
ID:	1781486Click image for larger version

Name:	3.jpg
Size:	1 008,4 KB
ID:	1781487Click image for larger version

Name:	4.jpg
Size:	913,0 KB
ID:	1781488

Kommentera

Ursprungligen postat av HaggaKagga Visa inlägg
                  Drog första metpasset idag. I år har jag bestämt mig för att meta mer, och första arten som intresserat mig är Sutare. Så jag har köpt mäsk (sutar kung) från swedbait. Kollade upp en sjö i närheten där det ska finnas sutare. Läst en väldigt informativ och välskriven tråd här på forumet om just Sutare. Läst att om flötesmete, att den gärna står bland näckrosor och ofta hugger i gryning/skymning.

Polarn ville dock spinnfiska så platsen vi valde var relativt öppen, dvs. ingen vass och näckrosor har det inte börjat titta upp än (bor i västmanland) vi började fiska runt 11-tiden. Jag blandade i ett par skivor franskbröd, lite majs och räkor i lake jag klippte till små bitar plus lite av laken för att göra det lättare att baka mäsket. Knådade en boll på min feeder och satte en räka på kroken och bottenmetade. Mot dessa odds om skymning/gryning/näckrosor osv. så lyckades jag kroka min livs första sutare, ingen jätte fisk men blev sjukt överraskad och glad blev bara en idag men känner mig sjukt taggad att fortsätta prova mig fram. Så om någon har något tips ang. mete så är jag öppen för det. [ATTACH=CONFIG]86998[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86999[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]87000[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]87001[/ATTACH]
                  Stort grattis!. Rena guldet!.

Imorgon blir det kävlingeån för min del.

Kommentera

Knektadammen här i stan bjöd ikväll på EN fisk och den fick jag.

Name:	2016-05-06 18.25.44.jpg
Size:	312,1 KB
ID:	1781498

Kommentera

Feederfiskade igår.
                      3 mörtar. Bytte tafsar, krokstorlekar. inget hjälpte. Efter 18 satte jag ut ett tackel med flötmete och mört på jakt efter gädda då jag synat aktivitet med mört som hoppat galet. Det tog inte lång tid innan flötet sj önk. Tappade 2 ( en större som tog med sig tacklet ) och en mindre. Upp kom en 2.5 kilos gädda.

Name:	13138958_1779321765630209_6911769769174703099_n.jpg
Size:	113,5 KB
ID:	1781507

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg