Metare, dags att vakna! ;) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Metare, dags att vakna! ;)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Daniel,

Här kan du läsa om mina erfarenheter av John Wilson Avon Quiver Travel (jag har två stycken, ett är till min dotter och eventuella fiskegäster).

Angling Direct har jag handlat ifrån en gång eller två. Det funkade bra.

Om du inte ska handla mer från dem än spöet så går det att hitta billigare på E-bay (med låg frakt):
    Find many great new & used options and get the best deals for John Wilson Avon Quiver Travel Fishing Rod 11ft 5 Sections & 2 Tops 510520 at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!
    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2017-01-22, 19:08.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

• Strålande Artur, tackar för den rapporten. Jag får väl se om sambon föll för min rekommendation av present igår . Annars köper jag väl spöt själv tänker jag. Är så löjligt sugen på mete nu och lakefisket går åt h*lvete. Ska prova sik här i Göteborg innan vintern är över.
      http://enamatorfiskare.blogspot.se
      Instagram enamatorfiskare

Kommentera

• Ser ut som det blir predatormete i kävlinge på fredag. Får hålla tummarna att det blir av.
        http://aspecimen.blogg.se/

Kommentera

• Är kävlingeån värd besväret.. Under de 20år jag fiskat i ån tycker jag skötslen av ån blivit kass, bestånden av fisk verkar ha blivit riktigt dåliga. Kan väl bero på att luckan i vomb nästan var sommar e i princip stängd. Vilket medför att de e dåligt flow i vattnet, syrehalten blir sämre o växterna tar över. Många platser som alltid höll aborre osv är rent tomma. Sträckan i Hög e knappt fiskbar när tempen stiger pga all växtlighet. Förr kunde man nästan ställa klockan efter iden. Påskloven bruka va det samma som ett galet idfiske med en å full av en silvrig massa av id. Tycker knappt man ser nån gå upp längre.. Med lite vettig skötsel skulle ån kinna va galet het.. Men ist glöms den bort av kommunpamparna som ist bränner en jävla massa pengar på ren skit...

Kommentera

• Jag har haft ett helt okej fiske vid furulund, det är dit jag kommer bege mig. Närmaste fiskedrag efter kävlingeån är saxån och både skötsel är usel och kostnad för fiskekort höga ( 120 kr ). Nu vet jag inte hur det var förr men kan förstå din frustration över utebliven skötsel. Likheter i vad som händer i saxån, tråkigt.

Kommentera

• Saxån har jag tappat hoppet om.. Där vill dom ju man ska bonka gäddor mm..
              Är det klassiska gamla kohagen du ska till? Kan ju va hett där nu.. De grävde ju ut där förra året.. Så ön numer är en riktig ö.

Kommentera

• Ja då blir det mete imorgon med Sir Fish Alot ( Artur ) i Kävlinge å. Att gå upp 5:20 en söndags morgon gör man bara när man ska till arbete eller ut och fiska en kall januari söndag. Gäddmete står på schemat.

Kommentera

• Vart i ån blir det?

Kommentera

• Furulund platsen jag nämnde vid PM. Får hoppas att ser okej ut där imorgon med ström, tillgänglighet och förutsättningar. Sen får man hoppas att en fet gädda bestämmer sig för att ta mörten imorgon.

Kommentera

• Furulundsidan eller sidan mot kävlinge? Kanske tittar förbi.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37
                      5 svar
                      1 877 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mcb
                      av mcb