Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Metare, dags att vakna! ;)
Collapse
X
-
-
Inte ett nafs i Rögle. En tur i Saxån med som resulterade i 3 hugg men ingen fisk. Börjar tappa hoppet för hemmavattnet. Sen att de begär 120 kr per dygn större delen av året förstår jag mig inte på.
Någon annan varit ute?. Nästa tur är nog på lördag. Blir förmodligen kävlingeån.
Kommentera
-
Hade ett skitpass i Delsjön förra helgen utan något. Nya tag imorgon.http://enamatorfiskare.blogspot.se
Instagram enamatorfiskare
Kommentera
-
Längtar som tusan till när mina surfcastingprylar anländer. Då ska det metas från stränderna på västkusten och i danmarkC&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Jag har metat ruda på några platser i lokala Knektadammen under ett par veckor nu men ingen ruda. Kompisen har fått en mindre sutare och jag fick ett par braxnar under dessa pass. Men skam den som ger sig, förmodligen blir det nytt försök redan på lördag. Annars lutar det åt ålmete i Landsjön på lördag, vi får se. Fiska ska vi göra i alla fall
Kommentera
-
Kul att höra allihopa!. Bergman: Låter riktigt skoj, har själv haft funderingar på att börja med SC på grund av jag bor nära kusten.
Nästa pass blir kanske imorgon. Är det några ensamvargar från skåne som vill ut någon dag så bara hojta!. Vi kan kans ke organisera ett pass ett par stycken till sommaren om tiden räcker till.
Multe är något jag själv ska testa på i sommar! ska hålla koll!
Kommentera
-
Planerna ändrades. Hade egentligen tänkt sticka ut på ett tidigt sutarmete idag men under gårdagen så kände jag mig så trött att jag fick lägga det på vänt. Tog med sambon ut på lite kustfiske istället vilket blev mycket lyckat. Bottenmetade efter berggylta men den var sannerligen inte på hugget. Mycket huggvillig fisk i form av skärsnultror dock. De är rätt kluriga tycker jag men lyckades få upp två i alla fall. Fick även upp en ny art, stensnultra vilket var trevligt.
Bytte för en stund till spinnfiske då sambon njöt av att sola och lyckades få både en makrill och en öring inom loppet av 20 kast. Minst sagt otippat!http://enamatorfiskare.blogspot.se
Kommentera
-
Planerna ändrades för min del idag också. För kvavt och varmt att vistas ute, helt otroligt. Men imorgon kommer jag inte ha några bortförklaringar på samvetet utan kursen styr då mot en damm utanför lund. Tight lines!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Zolwikus Visa inläggPlanerna ändrades för min del idag också. För kvavt och varmt att vistas ute, helt otroligt. Men imorgon kommer jag inte ha några bortförklaringar på samvetet utan kursen styr då mot en damm utanför lund. Tight lines!http://enamatorfiskare.blogspot.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37
|
5 svar
1 877 visningar
0 gillar