Metfiske nära Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Metfiske nära Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Metfiske nära Stockholm

Denna fråga har säkert ställts på forumet ett antal ggr, men jag hittar inga svar, så jag postar igen. Sorry om det är en gång för mycket att ni läser samma fråga, men jag hoppas att ngn orkar läsa och svara

För några år sedan återupptäckte jag metfiske, både "engelskt" flötfiske samt bottenmete med vanliga och method feeders. Hade glömt hur kul är det att meta men blev påmind riktigt snabbt och sedan dess har mina spinnspö legat och samlat damm. Men, jag har svårt att hitta några bra ställen utan att behöva åka långt från Stockholm. Åker oftast till Getaren i Huddinge (lugnt och tyst, bra tillgång till vattnet) och har testat Trehörningen (dålig tillgång) samt Mörtsjön (väldigt fin liten sjö men rätt dålig tillgång). Örlången ska vara bra men utan båt är det bara att glömma.

Kan någon tipsa om något bra ställe? Har ingen båt så huvudkravet är att det går att fiska från land. Gärna någon mindre insjö. Bor på södra sidan.

Tack på förhand!

Har inte metat allvarligt i Sverige alls sedan jag flyttade hit i slutet av 90-talet. Men sportfiskekortets hemsida berättar om Långsjön (Huddinge - Segeltorp) som ska håller grymt med karp och div.karpfiskar.
    Hälsningar
    Mario

Kommentera

Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
      Har inte metat allvarligt i Sverige alls sedan jag flyttade hit i slutet av 90-talet. Men sportfiskekortets hemsida berättar om Långsjön (Huddinge - Segeltorp) som ska håller grymt med karp och div.karpfiskar.
      Hälsningar
      Mario
      Tack för ditt svar! Bor faktiskt väldigt nära Långsjön, men lyckas inte hitta något bra ställe att fiska från land. Får väl ta en biltur runt sjön igen och försöka parkera någonstans lämpligt.

Kommentera

Söderbysjön är trevlig. Ta en promenad runt den så hittar du många trevliga gluggar.

Trevligt sutar- och braxenmete men fiskarna är inga giganter.
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Juste, i Söderbysjön har jag tagit några fina sutare någon gång. Finns en klyfta. Klättra ner och rensa bort lite näckros där.
          Mete med waggler och bitar från en räka funkar bra.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
          29 svar
          4 886 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sundström76  
          Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37