Tack, Benste!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tack, Benste!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tack, Benste!!!

Dem som är abonnerade på Metemagasin har fått läsa dem första 2 delarna i "When Groundbait came to town" serien, av Benni Stefanutti (Benste här på FS). Så bra artiklar inom området har jag aldrig fått läsa! Och tänk på att jag var abonnerat i många år på engelska fisketidningar av olika slag.

För mig hans artikelserie kompletterar det jag har lärt mig från böcker av stora fiskare som Dick Murray (The long book of coarse fishing), Billy Lane (The new encyclopedia of float fishing) och Ian Heaps och Bob Nudds filmerna. Ja, jag vet att låter stort men för mig hans artikelserie var just den ”lilla” pusselbiten som fattades för att förstå mete. Lite kunskaper inom mäskområdet fick jag ifrån olika håll men att få allt samlat och förklarat på så bra sätt är helt enkelt underbart.

Jag tackar Metemagasin som har tagit till initiativet att publicera artikelserien. Men i första hand vill jag tacka till Benste som har lagt så mycket tid att skriva dessa artiklar. Jag själv har tagit i stort del av innehållet för länge sedan, redan 2010 när han publicerade artikelserien här (artiklarna skrev jag ut redan då och har fått ligga i en av mina fiskepärmar). Serien finns nu på http://metetorget.com/wordpress/?page_id=404 om man inte har läst den i Metemagasin. Fast i tidskriften innehållet är bearbetat och något bättre.

Jag vill bara vissa min uppskattning för all tid som han lägger på att sprida kunskap. Tack Benste för det du gör! Tråkigt nog att han inte besöker FS så ofta som han brukade. :-( Men jag förstår honom: att administrera Metetorget, dem diverse artiklarna som han skriver, jobbet, familjen och tävlandet tar mycket tid i anspråk.
    Senast ändrad av CDan; 2014-06-05, 11:03.
    Tight lines!
    CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Tackar Catalin! Nu har det varit sparsamt med besök på Fiskesnack. Tyvärr även sparsamt med fisket också.
    Mete framför allt!
    www.Metetorget.com

Kommentera

När det kommer till finlir på mäskfronten är ju Benste "The King of Groundbait" här på fiskesnack.

De som tror att t.ex. uppblött hönsfoder fixar biffen varje gång har missat något...
      Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2014-06-22, 01:19. Anledning: Stavfel
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Det som är lite synd är att det är inte många som metar och använder mäsk. Jag kör ofta hardcore, alltså fullt ut: blanda mäsk, tillsatser (pulver och flytande), mäska flera olika platser, byta från flöte- till bottenmete, etc. Jag kör som på tävling bara att jag har ingen tidspress på mig.

Att Benste samlade allt i en artikelserie var för mig en aha-upplevelse.
        Tight lines!
        CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
        29 svar
        4 919 visningar