Bästa flötet när det gäller kastmete efter Abborre?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa flötet när det gäller kastmete efter Abborre??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bästa flötet när det gäller kastmete efter Abborre??

Har börjat fiska mkt efter abborre med kast mete, då med mört/löja som bete...

Så skulle vilja veta vad ni anser är bäst, använder ett UL spö för tillfället som klarar upp till 16Gr typ..
    Har även lite grövre spön till fröfogande men tycker det blir lite mera sport med UL....

All information är vällkommen!!
    Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Testa att variera efter tackel och bete
    Fiskar du med betesfisk borde väll ett ul-spö vara lite vekt? Själv skulle jag iaf få problem Betesfisk finns iofs i alla storlekar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Allmana_mini
      Har börjat fiska mkt efter abborre med kast mete, då med mört/löja som bete...

Så skulle vilja veta vad ni anser är bäst, använder ett UL spö för tillfället som klarar upp till 16Gr typ..
      Har även lite grövre spön till fröfogande men tycker det blir lite mera sport med UL....

All information är vällkommen!!
      Drennans Piker 11g håller jag som personlig favvis till abborremetet
      sigpic

Kommentera

jag föredrar fox livebait slider 12gr. väldigt bra flöten som betesfisken inte orkar dra ner men abborren inte har några problem alls med.
        däremot skulle jag använda ett lite grövre spö då det blir ganska tung kastvikt även om du använder liten betesfisk.
        Bajen forever!

Kommentera

Minsta möjliga flöte som inte dyker för lätt när betesfisken är orolig. Flötesmodell beror på fiske situation. Men ett bra flöte är Drennans piker från 6gr och uppåt. Använder också ganska ofta flöten typ "Fox Ball bob" i riktigt små varianter då de har ganska högt motstånd när de dras ner i vattnet av betesfisken.

Kommentera

Ursprungligen postat av jögge
            Minsta möjliga flöte som inte dyker för lätt när betesfisken är orolig. Flötesmodell beror på fiske situation. Men ett bra flöte är Drennans piker från 6gr och uppåt. Använder också ganska ofta flöten typ "Fox Ball bob" i riktigt små varianter då de har ganska högt motstånd när de dras ner i vattnet av betesfisken.
            Du har inga 6grammar till Salu? Darts har ju "bara" 11;or som visserligen fungerar bra, men det känns som att vissa dar skulle ett 6g passa mycket bättre.
            sigpic

Kommentera

Jag har köpt sådana från Tackleshop.co.uk Om man bara beställer småsaker så blir frakten billig också
              "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

popuptackle säljer en hel del mindre flöten ur fox predator serie. t.ex Livebait Slider 8g versionen skulle passa bra för abbormetet =)

Kommentera

Ursprungligen postat av limnos
                  Jag har köpt sådana från Tackleshop.co.uk Om man bara beställer småsaker så blir frakten billig också
                  Tackar . . .
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                    Du har inga 6grammar till Salu? Darts har ju "bara" 11;or som visserligen fungerar bra, men det känns som att vissa dar skulle ett 6g passa mycket bättre.
                    Har bara en kvar! så jag skall snart lägga en beställning på Tackleshop framöver. Det blir som Limnos sa riktigt billigt om det inte är skrymmande eller tungt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
                    656 svar
                    49 533 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg efc__
                    av efc__

Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
                    17 svar
                    1 827 visningar