tjena!
jag har varit ute och fiskat bottenmete med mört hela förmiddagen och stekt lite i solen härligt som bara den!
fick en fin abborre på metet och en 2-3kg:s gädda på jigg-fisket vid sidan av
och polaren fick 2st gäddor på hans två första kast
sen fick jag plötsligt väldigt försiktiga napp nästan sådär så att man tvivlar på om det är napp eller inte... jag lät dom försiktiga nappen fortgå eftersom jag ville låta den skumma fisken hugga rejält.
så dom små försiktiga nappen höll på i ca 2 minuter för att sedan upphöra helt..
efter ett tag när jag vevade in tacklet så var ju mörten såklart borta???
nu var jag riktigt missnöjd...
krokar på en ny mört och slänger ut igen, och för att korta ner historien lite så händer samma sak igen
sen var jag tyvärr tvungen att dra hem..
Nu kommer jag inte kunna sluta tänka på vad det kan ha varit, så jag tänkte att någon här kanske har nån bra teori??
ska kanske tillägga att mörten satt riktigt ordentligt med 2st krokar..
mina egna funderingar är väl om det kan vara ål eller gös kanske?
när vi får abborre och gädda så brukar huggen smälla på ordentligt..
Mvh Kenny
jag har varit ute och fiskat bottenmete med mört hela förmiddagen och stekt lite i solen härligt som bara den!
fick en fin abborre på metet och en 2-3kg:s gädda på jigg-fisket vid sidan av
och polaren fick 2st gäddor på hans två första kast
sen fick jag plötsligt väldigt försiktiga napp nästan sådär så att man tvivlar på om det är napp eller inte... jag lät dom försiktiga nappen fortgå eftersom jag ville låta den skumma fisken hugga rejält.
så dom små försiktiga nappen höll på i ca 2 minuter för att sedan upphöra helt..
efter ett tag när jag vevade in tacklet så var ju mörten såklart borta???
nu var jag riktigt missnöjd...
krokar på en ny mört och slänger ut igen, och för att korta ner historien lite så händer samma sak igen
sen var jag tyvärr tvungen att dra hem..
Nu kommer jag inte kunna sluta tänka på vad det kan ha varit, så jag tänkte att någon här kanske har nån bra teori??
ska kanske tillägga att mörten satt riktigt ordentligt med 2st krokar..
mina egna funderingar är väl om det kan vara ål eller gös kanske?
när vi får abborre och gädda så brukar huggen smälla på ordentligt..
Mvh Kenny
Kommentera